Ked af det
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cyberhus jeg er 12 år og er blevet ked af det fordi en af mine beste venner ikke mere gider lege med mig, det er en pige og hun siger at nu er vi blivet for store til det med at lege og derfor er vi nødt at være kærster for at være sammen, det er jeg lit træt af fordi at jeg ikke gider det kærsteri før jeg bliver stor, jeg syntes det er et problem at piger vil være kærster før os drenge er klar til det og jeg gider ikke høre på at jeg er barnlig, faktisk har jeg spurt en dreng der allerede går i 7, og han siger at det er noget pjat af pigen. Undskyld jeg skriver til den der med teeage når jeg kun er 12.

Svar:
Hej med dig
Det er bare helt i orden at du skriver til teenagebrevkassen selvom du kun er 12 år. Man kan nemlig sagtens have teenageproblemer, selvom man ikke helt er det endnu. Til en start vil jeg sige at jeg synes du lyder som en helt vildt sej 12 årig dreng, der spørger de ældre drenge om råd og kun gør det du har lyst til. Det kræver meget mod og det er bestemt ikke alle der har det, når det kommer til piger og kæresteri.
Jeg synes faktisk at det er et rigtig godt spørgsmål du stiller og jeg tror der er mange drenge der har tænkt det samme som dig. Hvorfor kan man ikke bare få lov at lege uden at blive kaldt barnlig, når det nu er det man har allermest lyst til. Jeg synes at du skal blive ved med at lege lige så lang tid du har lyst, også selvom hende din veninde siger at I skal være kærester. Man skal kun blive kæreste med en pige hvis man har rigtig meget lyst og det lyder det ikke til at du har lige nu.
Hvis du ikke allerede har sagt nej til din veninde, så syens jeg at du skal gøre det. Og så synes jeg faktisk at du skal holde ved hvem du er lige så lang tid du kan. Tiden med teenagekæresteri skal nok komme når du bliver større og hvorfor ikke lege indtil det sker. Du behøver jo faktisk ikke at stoppe med at lege, der er mange voksne der leger hele livet, måske bare på nogle andre måder. Det er fedt at lege og noget der gør en helt glad.
Jeg håber du holder ved dig selv og leger lige så meget du har lyst til.
Venlig hilsen Marianne