Kan lide ældre fyre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej..
er der normalt at jeg nogle gange kan lide nogle på 14-20 år altså det er aldrig nogle på min
egen alder jeg kan lide hvorfor kan jeg ikke det? :/

Svar:
Hej med dig
Ja, det er faktisk meget almindeligt at man falder for nogen der er ældre. Det er for eksempel meget almindeligt at man i teenageårene kan have et crush på sin lærer som jo er noget ældre end man selv er. Måske handler det om at dem der er ældre er lidt spændende og fascinerende fordi de er mere modne og allerede har prøvet nogle af de ting som man gerne selv vil?
Det er også sådan at særligt i starten af teenageårene er det ofte sådan at pigerne er lidt hurtigere i deres udvikling end drengene er. Måske er du som 13-årig allerede godt på vej i puberteten mens nogle af drengene fra din klasse måske ikke helt er så langt i deres udvikling endnu. Derfor er det heller ikke så mærkeligt at du måske finder lidt ældre fyre mere tiltrækkende. Ganske enkelt fordi de er længere i deres udvikling og derfor måske minder mere om dig selv?
Men det korte af det lange er at det med tiden ofte udligner sig i takt med at drengene på din egen alder også bliver mere modne. Så når du er 15-16 år er det måske også drengene på din egen alder du falder for.
Mange hilsner
Niels-Christian