kan lærer...
brevkassespørgsmål af
anonym pige
13 år
hej mig og min veninde, har fået af vide fra vores klasse lærer at vi ikke må gå til en fest om fredagen i fritiden. vi mener selv at hun ikke kan bestemme over os fritid. ville du ikke være sød at se om hun kan gøre det. hilsen en pige

Svar:
Hej med dig
Som udgangspunkt kan din lærer ikke bestemme, om du må deltage i en bestemt fest i din fritid. Det er noget du skal have tilladelse til af dine forældre.
Det kan selvfølgelig være en fest som holdes på skolen, eller som på en eller anden måde er arrangeret af din lærer eller skolen. Og så kan din lærer måske godt bestemme om du kan deltage.
Jeg tænker du skal tage en snak med dine forældre om hvad det er for en fest og om hvad din lærer har sagt. Så kan I sammen måske finde en løsning.
Gode hilsner
Niels-Christian