Kan jeg godt tage initiativet?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Landet ligger sådan at, jeg er stor-forelsket i denne her fyr. Og det har jeg været siden vi mødes til en fælles sportsgren for fem år siden. Jeg holdte, for tre år siden, en pause fra sporten pga. personlige problemer. Men da jeg kom tilbage, var der noget i luften mellem os. Vi kikkede hele tiden på hinanden, på den der "forelsket" måde! En dag skulle vi så lave en meget fysisk øvelse, hvor vi stod helt op ad hinanden. Og ja, det lyder måske lidt små-klamt men, jeg var faktisk tiltrukket af hans kropslugt. Efter den øvelse begyndte han at smile meget til mig. Altså jeg tror der var noget mellem os! Men for et år siden valgte jeg at stoppe fra sporten, fordi der var andre ting i livet som jeg var nød til at prioriterer. Hele dette år har jeg gået og ventet på at han skulle tage initiativet, men det har han ikke gjort. Jeg længtes mere og mere efter ham, og har indset at, jeg er nød til at tage initiativet. Den eneste måde det kan ske på, er via Facebook... (Og det skal lige siges at vi aldrig rigtigt har snakket sammen. Men vi har mange fælles interesser..) Hvad synes du? Kan jeg, som pige, godt tage initiativet? Og hvordan skal jeg, i så fald, skrive til ham? Det er jo et år siden vi sidst har ses... Og er det ikke lidt mærkligt at en pige tager initiativet? Kh. :-)

Svar:
Hej med dig
Når jeg læser dit brev, så lyder det som du er indstillet på selv at tage næste skridt i forhold til ham, fordi du kan mærke at du længes efter ham. Når du har det sådan med ham, så kan jeg sagtens forstå, at du lyst til at tage næste skridt og få afklaret om han også er interesseret dig. Jeg synes bestemt ikke der er noget galt i, at du som pige tager initiativet.
Jeg synes det lyder som en god idé at prøve, at skrive til ham på facebook. Mit forslag er, at du prøver at skrive noget med, at du har tænkt på ham siden I gik til den fælles sportsgren og at du kunne have lyst til, at I skulle ses igen. Så kan du måske finde ud af om han har det på samme måde eller ej?
Du skriver at I har mange fælles interesser, så du kan også prøve at høre, om han kunne have lyst til at ses, hvor I mødes om en fælles interesse. Det kunne være en god måde at møde hinanden igen efter lang tid.
Jeg er sikker på at du nok skal finde på noget at skrive og jeg synes det er helt fint, at det er dig der tager initiatiativet. Der er ikke andet for end at prøve at skrive til ham og så må du finde ud af om han har det på samme måde dig eller ej. Så finder I nok ud af hen af vejen om I skal mødes eller hvordan.
Jeg ønsker dig det bedste.
Mange hilsner Sine