Kan jeg få hende til at kunne lide mig?

brevkassespørgsmål

Kan jeg få hende til at kunne lide mig?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 9 år 5 dage siden

Hej

Jeg er en dreng på snart 16 år. Jeg har været rigtig vild med en pige fra min klasse i snart 4 år. Jeg har aldrig kunne lide en pige så meget før.

Sidste år tog jeg mig så sammen og fortalte hende hvordan jeg havde det. Desværre havde hun det ikke på samme måde.

Siden har det været ret akavet omme på skolen (Sådan føler jeg det i hvertfald), og jeg har ikke rigtig turde at se hende i øjene igen uden at blive rigtig flov over mig selv.

Efterhånden er der gået lidt over at halvt år, og jeg kan bare ikke glemme det. Kan ikke få hende ud af mine tanker, hvis det overhovedet er det jeg vil? Jeg har stadig de samme følelser for hende.

Jeg tør ikke at begynde at få noget sammen med andre piger, i håbet om at der måske vil ske et mirakel.

Nu er der jo kun en lille måneds tid til sidste skoledag, og derfor har jeg selfølgelig tænkt på om jeg vil få en chance med hende efter vi er stoppet. For hvad er der så at tabe? Vi kommer nok ikke til at se hinanden igen, hvis det bliver en sur og pinlig oplevelse for mig igen. Og det leder mig så til mit egentlige spørgsmål: Hvad kan jeg gøre for at vinde hendes hjerte efter vi er stoppet i folkeskolen, hvis det overhovedet kan lade sig gøre? Er der noget jeg kan gøre sidste skoledag, der vil få hende til at indse hvor meget jeg holder af hende?

Jeg vil jo selfølgelig ikke presse mig på, og det er det som jeg egentlig har været bange for siden jeg sagde det sidste år. For af alt i verden vil jeg slet ikke miste det venskab vi har. Men hvordan kan jeg få hende til at kunne lide mig, som lidt mere end venner? Skal jeg bare få mig selv til at opgive og finde en ny? Jeg ved det ikke. Derfor håber jeg på at jeg vil kunne få lidt hjælp her.

Svar:

Hej du

Det kan være svært at gå og være forelsket i én og håbe, at det er gengældt. Du skriver, at du har snakket med pigen, for et år side, hvor hun desværre ikke havde de samme følelser for dig. Det er forståeligt, at det har været akavet efter det, men sejt at høre, at du ikke lader dig slå ud af det. Det lyder som om, du stadig sidder lidt fast i forelskelsen, og det er helt forståeligt. Når man ser personen hver dag, så kan det være rigtig svært at give slip på håbet om, at hendes følelser måske vil ændre sig.

Det er desværre sådan, at man ikke kan bestemme, hvem man får følelser for, og derfor findes der heller ikke en måde, hvor man kan sørge for, at hende man er vild med, også bliver vild med en. Man kan godt spørge hende, ligesom du har gjort, og hvis du har lyst til at spørge igen sidste skoledag, så kan du sagtens gøre det. Du skal dog være forberedt på, at det ikke er sikkert, at hendes følelser har ændret sig, siden du spurgte sidst. Det kan også være, de har. Men jeg vil helt sikkert anbefale dig at mærke efter, hvad du vil have det bedst med. Som du selv siger, så er der ikke meget at miste, når I ikke skal se hinanden efter den dag, men samtidig så kan du måske huske, hvor ondt det kan gøre, hvis hun siger nej.

Hvis hun siger nej, så vil jeg anbefale dig at se, om du kan komme videre og lægge hende på afstand. For din egen skyld, kan det være en god ide. Ellers kan du gå og være ked af det i lang tid. Det bedste, man kan gøre for at komme videre er at skære ned på den tid, man bruger på at snakke eller skrive med hende eller tjekke hendes facebook. Du kan evt lave en aftale med en ven om, at du sender en sms til ham, hver gang du får lyst til at skrive til hende eller tjekke hendes facebook. Det kan også være, du kan finde noget, som kan distrahere dig - en god sang, en gåtur osv. Det virker hårdt, og det vil det også være i den første tid, men med tiden vil du opleve, at hun fylder mindre og mindre for dig.

Jeg vil ønske dig held og lykke med det valg, du tager. Hvis du har brug for en snak, så er du altid velkommen på vores 1-1chat, og så er selvfølgelig også altid velkommen til at skrive til os igen.

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål