Kan ikke tage huden ned når den er stiv
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus. Jeg har for det seneste bemærket at jeg ikke kan tage min hud på
penis ned når min penis er stiv? Er dette normalt i denne alder? Eller skulle den kunne det? :-)
Tak på forhånd :-)

Svar:
Hej Anonym
Ja, det er helt almindeligt at man i din alder endnu ikke kan trække forhuden helt tilbage. I løbet af puberteten, når penis begynder at vokse, er det meget almindeligt at forhuden ikke altid kan følge med.
For de fleste er det noget der løser sig selv med tiden. Hvis man bliver ved med at trække forhuden så langt tilbage som muligt hver dag, vil huden efterhånden blive mere og mere elastisk for til sidst at kunne komme helt tilbage over penishovedet.
For nogle drenge skal der lidt hjælp til for at få huden helt tilbage. Det kan være en særlig creme som kan hjælpe med at gøre huden mere elastisk, og hvis det ikke virker kan man som en sidste løsning lave en meget lille og enkel operation som løsner huden. Begge dele er selvfølgelig noget man skal forbi sin læge for at få hjælp til.
Men...i første omgang tænker jeg at du "bare" skal fortsætte med at træne din forhud ved at trække den så langt tilbage som muligt. Hvis det så ikke er blevet bedre indenfor 1-2 måneder synes jeg du skal smutte forbi din læge og høre om du eventuelt kunne have gavn af sådan en creme som jeg nævnte.
Bedste hilsner
Niels-Christian