Kan hun lide mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Der er denne her pige fra min klasse, som jeg godt kan lide. Tror godt hun kan lide mig. Hun gør ting som f.eks.:
-at sige at jeg er nuttet.
-at kramme mig.
-at sige vi er bedste venner.
-Hendes veninder laver hjerter til os.
Vil bare høre om i tror, hun kan lide mig. Og hvad skal jeg gøre for at bringe det videre?
Håber at i svarer:)

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det dejligt, at der er en pige fra klassen, som du er blevet glad for, og som du fornemmer også kan lide dig. Jeg kan godt forstå, du er nysgerrig efter, om hun også kan lide dig og ikke ved, hvordan du tager næste skridt.
Det er nogle rigtig dejlige ting, hun gør og siger til dig. Ud fra det du skriver, er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, at hun også synes om dig. At hun siger til dig, at I er bedste venner, kan dog godt være et tegn på, at hun ikke ønsker, I skal være mere end blot venner. I hvert fald kunne det godt lyde som om, at hun måske ikke er vild med dig på samme måde, som du er vild med hende og mest af alt bare er glad for dig som ven. Det kan dog også være, at det er hendes måde at sige på, at hun også har følelser for dig. Jeg kan ikke give dig svaret herpå, og derfor er mit bedste råd, at du må føle dig frem, som du allerede gør. Hele tiden lægge mærke til de små ting, som kan vise, om hun har det på samme måde med dig. Det kan være, hun smiler sødt til dig, sender dig søde beskeder og kigger meget efter dig. Du kan evt. også høre dine venner, hvad de tror. Måske har de lagt mærke til noget, hun gør, som beviser, om hun kan lide dig eller ej.
Noget andet, du kan gøre, er at spørge hende. Nogle gange kan tankerne omkring, hvordan hun går og har det nemlig fylde så meget, at man kan have svært ved at koncentrere sig om andre ting. Derfor kan det indimellem være en god idé at få meldt klart ud og fortalt hende, hvordan du har det og hørt hende, hvordan hun tænker. Hvis det er lettere for dig, kan du skrive det til hende i et brev eller en besked.
Hvis det viser sig, at hun også er vild med dig, kan du gøre flere ting. Først og fremmest synes jeg, du skal tage det stille og roligt og gå langsomt frem. I kan begynde at skrive mere sammen, måske ringe sammen om aftenen, følges til ting, eller du kan spørge hende, om hun vil med i biografen, hjem til dig eller på café og drikke kakao. Du kan også gå en tur med hende eller lave noget andet med hende, som I begge kunne have lyst til. I hvert fald kunne et naturligt næste skridt være, at I lavede noget sammen alene, uden de andre i klassen.
Jeg håber, du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke.
Kh. Matilde