Kan han også lide mig

brevkassespørgsmål

Kan han også lide mig

brevkassespørgsmål af
Mig som er forelskede i en fyr
18 år

Hej

Jeg har haft noget med en i 2 måneder nu. Altid er godt mellem os, og vi snakker sammen. Men nogle gange kan han godt virke fraværende, han siger han godt kan lide mig. Men alligevel vil han ikke fortælle mig noget, hvis jeg siger at jeg har savnet ham, så svare han bare at det har været nået tid siden at vi har set. Når jeg fortæller ham noget personligt, lukker han af. Den eneste tidspunkt han vil fortælle mig noget eller sige han savner mig, eller han vil ønske jeg var der er når han er påvirkede af alkohol. Dagen efter vi havde sex for første gang, begyndte han at blive fraværende igen. Kan ikke finde ud af om han også kan lide mig, han siger han kan. Men vil kun snakke med mig omkring personlige ting når han er fuld, jeg kan virkelig godt lide ham, men hvordan finder man ud af om det er  gensidigt

Hilsen

Mig som er forelskede i en fyr

Svar:

Hej med dig som er forelsket i en fyr.

Tusind tak for dit brev.

Forelskelse kan være rigtig dejligt, men det kan samtidig også være ret svært. Især når man ikke helt ved om det er gengældt fra den anden. Du skriver først at alt er godt mellem jer og at i snakker sammen. Alligevel er du i tvivl om han kan lide dig, fordi han virker fraværende når i ses eller snakker sammen.
Jeg kan godt forstå at det er svært for dig at finde rundt i, om han er vild med dig eller ej. Det lyder til at han signalerer forskellige ting til dig, og det kan der måske være flere grunde til, som vi ikke kan vide med mindre du spørger ham. Men det lyder til at du er blevet ret glad for ham.

Mit råd vil være at få en god snak med ham, hvor du fortæller ham at du bliver forvirret når han for eksempel virker fraværende overfor dig eller at han kun giver udtryk for at han savner dig når han er påvirket af alkohol. Fortæl ham også at du har brug for at vide om følelserne overhovedet er gengældt. Ved at spørge ham direkte er han også nød til at give dig et svar. Men forbered dig også gerne på svaret. Jeg synes det er vigtigt, at du tænker på dig selv og mærker efter. Hvis du kan mærke det slet ikke er gengældt, skal du overveje om du vil fortsætte jeres forhold. Det kan nemlig ende ret ulykkeligt og det er ikke altid det værd. Hvis ikke det ender med at blive jer to, så er jeg sikker på der nok skal vente sig en anden god fyr til dig.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og ønsker dig al mulig held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen
Pernille

PernilleDs billede
Pernille har svaret på dette spørgsmål