kan han mon li mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
jeg er en pige på 12.år det er fordi at jeg er blevet forelsket i en af mine venner det er bare lige det at jeg jo ikke ved om han kan li mig så der for sendte jeg ham en besked hvor der stod sådan noget med at han skulle sætte procent på mig fra 0% til 100% og han gave 50% og det stod for den : den bedste men så ved jeg ikke han er forelsket i mig som han bare ikke tør at skrive med hvor han måske havdet givet mig et størrer procent eller om han bare synds at jeg er en rigtigt god ven så vær sød at hjælpe mig P.s jeg går ikke på samme skole som han gør vi har bare kendt hinanden lige siden vi var helt små

Svar:
Kære 12årige
Du fortæller, at du er forelsket i en dreng og nu er du i tvivl, om han også er forelsket i dig, eller om han helst vil være din gode ven. Det er svært at vide, hvad han har ment med hans svar. Jeg vil foreslå, at du spørger ham igen. For eksempel kan du spørge ham, hvad han egentlig mente med hans sms-svar?, eller du kan spørge om han vil vide, hvor mange procent du sætter på ham?
Så kan du finde ud af, om han er interesseret. Hvis det ikke hjælper, kan du overveje, om du vil fortælle ham direkte hvordan du har det, eller måske har du en god veninde du kan spørge til råds.
Det er ikke alle 12 årige drenge, der er interesserede i kæresteri, men det er ikke til at vide om det er derfor han svarede som han gjorde. Måske er han genert og måske vil han helst bevare dig som en god ven. Og det er jo dejligt med gode venner, så uanset om han kan lide dig, som kæreste eller som ven, virker det til, at der er gode ting ved begge dele :)
Hilsen Julie