Kan han lide mig? For det kan jeg ikke!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg har et problem håber i kan hjælpe. Her kommer det: jeg er rigtig, rigtig gode venner med en dreng fra min klasse. Vi snakker meget sammen om alt muligt. Men for nogle dage siden så fandt jeg ud af at alle pigerne i klassen tror at vi kan lide hinanden, men jeg kan ikke lide ham, men jeg ved ikke lige med ham. Jeg har prøvet at overbevise pigerne om at det ikke er rigtigt, vi er bare gode venner, og det vil de fleste ikke tro på. Men dem der tror på mig siger at det alligevel kan være at han kan lide mig for han stirrer på mig hele tiden i fx. Idræt eller i timerne(han stirrer også på andre piger, men mest mig), men jeg synes det er normalt for alle drengene i klassen stirrer på mig, selvom jeg ikke er lige så køn. Og han er meget sød imod mig end de andre piger. Har tænkt på at sige til ham at jeg ikke kan lide ham, hvis det er det han tror, men har på fornemmelsen at det vil ødelægge vores venskab. Og hver gang jeg tænker på det, så får jeg det mega dårligt, og ved ikke af hvad. Så hvordan kan jeg måske komme af med det for det er virkelig irreterne jeg har snakket med nogen om det, men fik det kun lidt bedre Men mine spørgesmål er: Kan det være at han kan lide mig? Hvordan kan jeg få pigerne overtalt til at tro på mig? Kan det ændre vores venskab hvis jeg siger det til ham? Hvordan kan jeg få det bedre? Undskyld det blev en hel novelle og håber i kan svare mig :) Hilsen: anonym

Svar:
Hej med dig
Jeg kan høre på dig at det her er noget du går rundt og tænker meget over, så jeg synes det er rigtig godt at du har skrevet herind.
I din alder sker der rigtig meget, især mellem piger og drenge. Nogle gange kan man pludselig få følelser for sine venner eller de kan få følelser for en. Nogle gange går det hurtigt over igen, og andre gange kan man blive ved med at være vilde med personene i et stykke tid.
Det er svært at sige om din ven er vild med dig, eller bare synes du er en god veninde. Derfor tænker jeg faktisk ikke, at du skal gøre noget lige med det samme. Jeg synes du skal prøve at vente nogle uger før du gør noget, for det kan være at han til den tid er stoppet med at kigge meget på dig.
Hvis han bliver ved med at vise flere tegn på at være vild med dig, kunne det måske være en god ide at snakke med ham. Det kan være du skal fortælle ham at du ikke er vild med ham, men bare synes han er en rigtig god ven. Hvis det er for svært at snakke med ham ansigt til ansigt, kunne du måske få en af dine veninder til at spørge ham hvad han synes om dig, og på den måde finde ud af om han er vild med dig.
Det med dine veninder, kan jeg godt forstå at du synes er irriterende. Det er ikke sjovt at pigerne i din klasse ikke tror på dig. Jeg sidder faktisk og tænker på om de her piger måske er lidt misundelige på dig. Det kan være at de gerne ville have at der var en dreng der kiggede på dem, eller at de godt kan lide din ven. Så selv det er lidt svært, så synes jeg at du skal prøve om du kan ignorere dem. Hvis de bliver ved med ikke at tro på dig, så synes jeg godt du kan sige til dem at det gør dig ked af det, og at du gerne vil have at de stopper.
Jeg håber du kunne bruge mit svar og at du snart finder ud af om din ven er vild med dig eller bare synes du er en god veninde.
Venlig hilsen Marianne