kan han li' mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej brevkasse. Jeg er en ung pige på 14 år. I det store villakvater hvor jeg bor har vi fået en fin lille fodboldboldbane. Det er noget grunejerforeningen eller hvad det nu hedder, har lavet. vi er mange børn og unge fra kvateret der bruger den. Alle os der ikke gider sidde og spille computer hele dagen. Der går tit en sms rundt og så mødes vi og laver to hold og spiller. Jeg spiller også i klub og er lidt god og bedre end nogen af drengene så det er sjovt. Når vi har spillet følges jeg tit med en dreng hjem der bor i nærheden af mig fordi vi skal samme vej. I nærheden af hvor vi så skal hver sin vej står der en lille bænk hvor vi så sidder og snakker lidt. Vi snakker mest om fodbold for det er vi begge to mægtig intresseret i. Men jeg har lagt mærke til nogen gange at han får rejsning når vi snakker sammen. Det kan man sagtens se på hans fodboldshorts. Kan det være fordi han kan li´mig eller er det måske pga mine lår? Jeg har helt korte shorts på når vi spiller. Det kan jeg meget bedre li´end de lange vi skal spille med i klubben. Jeg er ikke bange for hans rejsning. Han gør ikke noget, men taler altid pænt til mig. Jeg ville enlig ønske han ville spørge om jeg ville beøge ham, med i biografen eller på McD eller sådan noget, men det gør han desværre ikke. Jeg synes han er sød. Kan jeg gøre noget? Kærlig hilsen Maja

Svar:
Hej Maja..
Det lyder helt vildt godt med den fodboldbane og jeg kan tydeligt høre på dig, at du nyder at spille fodbold - dejligt.
Det lyder også til du hygger dig rigtig meget med den her dreng og at I kan lide hinanden. Drenge kan sagtens få rejsning, hvis de sidder og snakker med en pige som de synes er lidt lækker og sød. Ud fra det du skriver, så lyder det lidt til at drengen får rejsning, både fordi han synes du er sød og fordi han synes du har nogle flotte ben :)
Det kan også godt være, at han har lyst til at gå i biografen eller bare lære dig lidt bedre at kende, men måske er han lidt genert eller usikker på om du kan lide ham på den måde.
Så hvis du har lyst, så kan du også selv spørge ham, om han har lyst til at lave noget en dag. Så finder du hurtigt ud af om han kan lide dig på den måde.
Jeg ved godt at det kan være lidt svært at spørge, men det lyder til at I snakker godt sammen og du kan måske foreslå, at I smutter forbi McD på vej hjem i stedet for bænken. Du kan også gøre det lidt mere date agtig og invitere ham i biografen eller noget andet.
hvis du ikke lige kan overskue at gøre det face to face, så skriv en sms, hvis du synes det ville være lidt lettere..
Held og lykke med det og måske bliver det en ekstra dejlig sommer i år :)
Sommerhilsen fra Camilla