Køn skifte
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Dette her er også et lidt Åndsvagt spørgsmål og lidt pinligt men er det muligt at få køn skifte, sådan at en pige eksempel kan se ud som en dreng og kan en dreng godt komme til at se ud som en pige, med en kosmetiske operation,

Svar:
Hej med dig
Jeg syntes nu det er et rigtig godt spørgsmål, for du kan godt have hørt, man kan få sådan en operation. Men det virker underligt, det kan lade sig gøre, så jeg kan godt forstå hvis du er i tvivl.
Men ja det er faktisk muligt, at få en kønsskifte operation. Først og fremmest begynder pigerne, at tage mandlige hormoner og mændene omvendt. På den måde begynder kvinderne f.eks. at gro skæg få flere muskler og en dybere stemme.
Mændene får en lysere stemme og deres hårvækst bremses, når de tager de kvindelige hormoner.
Senere kan kvinderne få opereret deres bryster ind og i nogle tilfælde, kan de også få lavet en penis. Man bruger et stykke muskel fra armen til det.
I mændenes tilfælde, får de opereret bryster og kan få opereret deres penis væk. Bagefter kan de så få skridtet konstrueret, så det også ligner en skede.
Så ja, det kan lade sig gøre, men det er meget få der får det gjort hver år. Og det er en meget meget lang proces der tager flere år hvis man skal have det gjort gennem det offentlige system.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw