Kærste

brevkassespørgsmål

Kærste

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Der er en jeg kan lide der går under min klasse, og mine venner siger af jeg ikke skal spørge hende om at vi skal være kærster og desuden har hun allerede en kærste, Jeg syntes hun er sød. Vil jeg meget gerne have hjælp af jer, om hvordan.. eller om vi overhovdet kan blive kærster, jeg vil også gerne vide om hun syntes jeg er sød. Jeg tør endlig ikke af spørge hende eller Skrive et brev, ved i hvad jeg skal gøre.

Svar:

Hej med dig...

Den der kærlighed kan bare godt være lidt indviklet... Og det bliver ikke nemmere af, at du godt kan lide en pige, som har en kæreste i forvejen.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig, om I kan blive kærester engang, eller om hun også synes, at du er sød. Men hvis du har mod på det, kan du prøve at finde ud af det.

Jeg synes godt, du kan fortælle hende, at du synes, hun er rigtig sød, men at du respekterer, at hun har en kæreste - altså at du ikke vil prøve at komme imellem hende og kæresten. Men inden du spørger hende eller fortæller, hvad du føler for hende, så synes jeg, du skal tænke over, at det ikke er sikkert, hun giver dig det svar, du gerne vil høre - fordi hun har en kæreste lige nu.

Men hvis det fylder meget for dig og du tænker meget på hende, så kan det være en god ide at få det sagt. Hvordan du lige skal gøre, kan jo godt være lidt svært at finde ud af - det forstår jeg udmærket godt.

Nogen har det bedst med at sige det direkte til personen, mens andre har det bedre med at sende en sms, skrive på facebook, eller få en ven eller veninde til at sige det. Du må prøve at mærke efter og finde den måde, der er bedst for dig.

Håber du kan bruge mit svar :)

Venlig hilsen Rikke