Kærlighedslivet..

brevkassespørgsmål

Kærlighedslivet..

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej brevkassen.

Mit problem er at jeg har en rigtig dejlig kæreste som jeg har snart har været sammen med i 8 måneder, problemet er bare at han er alt for pige glad og pigerne er alt for vilde med ham og jeg er typen der nemt bliver jaloux, han spørger altid om jeg vil ikke vil snakke med ham fordi han savner mig, men lige bagefter finder han altid en grund til han ikke kan alligevel, jeg tror bare jeg har brug for en pause fra ham men jeg kan ikke hive slip påå ham, hvad skal jeg gøre?

- Vi har haft nogle brud ind i vores forhold hvor han har været meget sammen med andre piger og været forelsket i dem, han er hele tiden sammen med en anden pige og jeg er bekymret for om han kan have noget med en anden, hvad kan jeg gøre?

Svar:

Hej med dig.
Nogle gange kan det være rigtig skønt, at have en kæreste. Andre gange kan det være rigtig forvirrende og gøre en usikker på, hvad man nu skal gøre.

Når man er i et forhold, er noget af det vigtigste, at man kan stole på hinanden. Du skriver, at du nemt bliver jaloux, fordi din kæreste er sammen med andre piger og fordi, han før er blevet forelsket i andre piger, imens I har kommet sammen. Derfor kan jeg godt forstå, hvis du ikke føler, at du kan stole på din kæreste. Det er helt naturligt, at du føler dig jaloux og trænger til en pause.

Jeg synes, du skal tage en snak med din kæreste om, at du ikke føler, du kan stole på ham. Det er selvfølgelig okay at han har pigevenner, men ikke på en måde, så du går og er bekymret for, om han har noget sammen med en anden pige. Prøv at fortæl din kæreste, hvordan du har det, og spørg ham, om du har grund til din bekymring. Hvis han ikke gider lytte til dig, eller ikke kan se, at det er forkert, at han også er sammen med andre piger, og at han aflyser jeres aftaler, så er han ikke den rette kæreste for dig. Du er mere værd, og skal have en sød fyr, der kun er vild med dig.

Hvis du selv føler, at det bedste er at tage en pause fra ham, så fortæl ham det med det samme. Hvis du ikke tør, at sige det direkte, så skriv det i et brev til ham. I starten kan det være rigtig svært at give slip på en person, man har været sammen med så længe. Derfor skal du prøve at tænke på fordelene ved at give slip på ham: Du slipper for at gå og være ked af det, og spekulere på at han aflyser jeres aftaler. Du slipper for, at gå og bekymre dig om, hvad han laver, sammen med de andre piger. Du kan nyde dit liv sammen med nogle gode venner og veninder, der kan lide dig. Hvis du synes det er svært, og går og bliver mindet om ham, kunne en ide være, at gemme de ting væk, der minder om ham. Det kan gøre det lidt nemmere.

Jeg håber virkelig, at du finder en måde, at holde en pause fra jeres forhold på. Hvis du bliver mere glad, imens I har pause, er det måske værd at overveje, om I overhovedet skal være sammen igen? Om han er den rette for dig?

Jeg er sikker på, at der er en masse andre drenge, som du kan blive forelsket i, og som vil behandle dig på en pæn måde og som du kan stole på.
Held og lykke med det!

Venlig hilsen Mette