Kærligheds problemer:-(

brevkassespørgsmål

Kærligheds problemer:-(

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej for cirka 2 måneder siden  skrev jeg til en pige fra min klasse om vi skulle være kærester.  Hun sagde hun godt kunne lide mig og hun gerne ville være min kæreste:-)

Men en måned senere slog hun op på grund af jeg var for genert vi skrev vi kun over sms jeg turde ikke snakke med hende (endu) jeg blev meget ked af det og kunne Aldrig sove:-(

Indtil for to uger siden forelskede jeg mig i min ex's Bedsteven. Kan ikke tænke på andet en hende nu hum er så sød, smuk og Dejlig. Ved bare ikke hvordan jeg skal komme til af snakke med hende?  Sms kommer man ingen veje med men jeg tør ikke spørge hende i skolen:-(  hvad skal jeg gøre? Har også et andet problem hun er et år yngere end mig (hun er et år for tideligt i skole) HJÆLP!

Svar:

Hej med dig.

Det er fint, du skriver herind med dine kærlighedsproblemer. Problemer med kærlighed er noget, man ikke kan komme udenom, og som kan fylde enormt meget i ens tanker. Nogen gange kan man føle, det er en umulig opgave at løse sine kærlighedsproblemer, og så er det en god idé at spørge andre til råds. Derfor er det rigtig fint, du skriver herind.

Jeg er ked af at høre, at pigen slog op med dig, fordi du var for genert. Jeg kan godt forstå, det var lidt svært at snakke med hende udover SMS, og det var ærgerligt, du ikke nåede at samle mod til dig, før hun valgte at slå op. Det lyder til, at du har lært lidt af dette forhold, fordi du skriver, at man ikke kommer langt med SMS. Jeg tror nemlig, du har ret i, at man er nødt til at vove pelsen og tage rigtig kontakt til pigerne, hvis man gerne vil have et godt forhold op at køre. Derfor synes jeg, det er fint, at du går og tænker lidt over, hvordan du får samlet mod til at snakke med hende den smukke pige, som du nu er blevet vild med.

Jeg synes, det lyder som om, du kunne have brug for at tage det stille og roligt og i små skridt. Når man er lidt nervøs for at snakke med søde piger, er det en god idé at tænke, at man ikke skal nå det hele på én gang. Med det mener jeg, at det kan være, at du skal starte i de små ting: begynd evt. at smil til hende på skolegangen, vær i nærheden af hende i frikvarterene og prøv at deltag i spil, snakke og lege, hvor I begge er med, men hvor der måske samtidigt er andre med. På den måde bevæger du dig langsomt tættere på hende og kan hele tiden fornemme, om hun viser nogen form for interesse i dig. Det er aldrig nemt at gå direkte hen til en pige, man er vild med, og netop derfor tænker jeg, det er en god idé at være sammen med hende, mens der også er andre. Det kan være, du får mere mod på at sige noget til hende, når der er andre, der samtidigt snakker sammen. Hvis du har haft lidt kontakt til hende i løbet af en dag, er det OK også at bruge SMS'er som en måde at vise hende, at du kan lide hende. Du kan begynde at skrive til hende, at det var hyggeligt at snakke med hende i dag, eller bare høre hende, hvad hun skal i weekenden. Hvis det går godt med at have lidt kontakt i skolen, og at I får nogle gode SMS-snakke op at køre, kan det være, du i en SMS kan tage det næste skridt og høre hende, om hun vil med ud og have en is eller noget andet, som I kunne lave sammen. Det kan være, der går noget tid, før du føler, du har mod til sådan noget, men jeg tror, hun vil blive glad for, at du spørger. Piger kan nemlig godt lide, når drenge viser interesse for dem. Interesse kan man dog vise på mange måder, så begynd stille og roligt og se, hvad det fører med sig.

At hun er lidt yngre end dig, tror jeg ikke, du skal se som et problem. I stedet kan det være, det er en fordel for dig, at du er lidt ældre og har prøvet lidt flere ting end hende. Hvis man er lidt ældre end den person, man er forelsket i, kan man nogen gange føle sig lidt mere sikker på sig selv. Tænk, at hun måske synes, det er sejt, at en lidt ældre fyr er blevet vild med hende. Måske ser hun oveni købet lidt op til dig, fordi du er et år ældre? Uanset hvad må du i hvert fald ikke tænke, at alderen er en forhindring for jer. Det er sjældent, man har præcis samme alder som sin kæreste, og det er der intet forkert i.

Jeg håber, du får held med den nye, smukke, søde pige.

Vh. Matilde