Kærligheden...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hei... Jeg har et stort problem... Jeg er blevet for elsket, i en person som ikke findes.... Jeg har skrevet rigtig mange historier og jeg tror at jeg er forelsket i en af personerne... det lyder jo sindsygt... men jeg tror det altså... men personen i historien, og så sat sammen med en kendt person, så jeg tror faktisk at jeg er forelsket i ham... Hvad skal jeg gøre?? Min forelskelse er så slem at jeg drømmer og ham om natten, og nogle gange drømmer jeg at vi kysser og alt mulig pjat, som jeg jo selvfølgelig var virkeligt... Hvad skal jeg gøre?? Vh. den forelskede pige....

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå at du kan være lidt forvirret omkring det her, fordi du er blevet forelsket i en fiktiv person, som du sætter et kendt ansigt på. Jeg vil gerne fortælle dig, at jeg ikke tænker at det lyder sindssygt, men at jeg snarere tænker, at det er meget sundt i din alder. Jeg vil gerne forklare dig hvorfor.
Når man når puberteten, sker det helt naturligt at man også begynder at gøre sig tanker omkring det modsatte køn. Man ser måske en kendt person, som man synes er lækker og begynder at forestille sig hvor fantastisk en kæreste han ville være og hvor dejligt det kunne være at gå hånd i hånd ned af strøget, mens alle andre kigger misundeligt på en, fordi de ved at du har den perfekte kæreste.
Det behøver såmænd heller ikke være en kendt, men kan også være en fra skolen eller nabodrengen. Eller det kan, som i dit tilfælde, være en opdigtet person. Der er heller ikke noget underligt eller forkert i at du drømmer om ham om natten. Faktisk er det et sundt tegn, fordi du dermed gør dig nogle tanker om hvordan din kæreste skal være. Det er kun rigtig godt, for det er med til at gøre dig bevidst om hvad du sætter pris på hos en fyr og hvad du helst ville undgå.
Samtidig er det dog også vigtigt at huske på, at der trods alt er forskel på hvordan man ser sin drømmefyr og på hvordan han er i virkeligheden. Hvis du forestiller dig at han kommer med blomster hver dag og det ikke lige er tilfældet, betyder det ikke at han er en dårlig kæreste. For uanset hvor dejlig ens kæreste er, så vil man på et tidspunkt også opdage nogle ting ved ham, som man ville ønske var anderledes; f. eks. at han kom med flere blomster.
Derfor vil jeg sige til dig, at du bare skal drømme videre med god samvittighed og når du får en kæreste som du er glad for, vil du opdage at din fiktive forelskelse sikkert ikke bliver helt så vigtig mere. Og så husk på, at det er sundt at fantasere om forskellige ting, for det er som sagt med til at gøre dig bevidst om hvad du sætter pris hos din kommende kæreste.
Jeg håber du kunne bruge mit svar.
Venlig hilsen
Nina