Kærlighed på Nettet?

brevkassespørgsmål

Kærlighed på Nettet?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus

jeg går tit og tænker over noget.. findes der dating sider for 14årige eller der omkring?

hilsen Malle

Svar:

Hej Malle

Nej, der findes faktisk ingen datingsider for børn og unge helt op til 14 år. Det er nemlig ikke lovligt at lave den slags til unge under 15 år og faktisk siger de fleste datingsites at man minimum skal være 18 år.

Jeg kan godt forstå, at du er nysgerrig omkring det, men der findes jo også hjemmesider som ikke er direkte datingsider, men hvor der både er drenge og piger, og hvor man kan se billeder af hinanden og skrive private meddelelser - for eksempel facebook og arto. Når man skriver sammen, kan man lære hinanden godt at kende og det kan være, at du en dag finder en, du synes er rigtig sød, sjov og charmerende og får lyst til at se ham i virkeligheden.

Hvis det sker, er det vigtigt at du føler dig helt sikker og fortæller dine forældre om det og spørger om lov. Du kan prøve at vise dem billeder af ham og så videre, så de ved hvem det er. Det er også en rigtig god idé at have dine forældre med, når i mødes. De behøver jo ikke at sidde op og ned af jer, men kan bare være i nærheden, men det kan give noget tryghed for både dem og dig. Nogen gange er det noget helt andet at mødes i virkeligheden end at have skrevet sammen. Nogle ligner slet ikke dem, man har set på billeder, nogle har måske 'leget' noget de slet ikke er i virkeligheden og nogle svinger man måske slet ikke med. Du skal huske, at det er lettere at lyve  og tale uden om sandheden, når man sidder bag en skærm.

Men netdating er jo ikke den eneste vej til at finde en sød dren. Du kan jo også møde drenge i virkeligheden - på skolen, fritidsklubben, gennem venner og fritidsaktiviteter.

Mange glade hilsner
Simone

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål