Kærlighed, på den igen

brevkassespørgsmål

Kærlighed, på den igen

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 9 år 4 måneder siden

Hej Cyberhus

Jeg er normalt aldrig bange for noget, intet kan normalt røre mig eller ødelægge mit gode humør, undtagen én ting, og det er og har altid været kærlighed.

Har prøvet at have de her små crush mange gange før, men nogle gange kan der jo ske det at det bliver til mere end bare et crush. Har prøvet at være forelsket 2 gange i mit liv. Første gang beviste at jo jeg kan blive bange og rørt. Jo jeg kan få ødelagt mit humør, og det var meget mærkeligt for mig, for hvordan kan sådan en lille ting betyde så meget..

Nu er det så sket igen. Jeg er kommet på efterskole og den første uge mødte jeg denne her utroligt søde dejlige pige og den første gang jeg virkeligt fik snakket med hende, var jeg ikke i tvivl. Det er så mere end 3 måneder siden nu og hver eneste dag lige siden er jeg bare blevet mere og mere glad for hende.. Det er selvfølgelig dejligt at være forelsket, men fordi jeg er sådan en kujon i forhold til piger, så kan jeg slet ikke holde det ud!! Jeg snakker med hende engang imellem på efterskolen og skriver lidt sammen med hende på facebook, nogle gange sidder vi og griner sammen, men andre gange er der bare den her akavede stilhed som føles som 1000 nåle der bliver stukket igennem kroppen på engang... Det virker som om hun synes jeg er sød, men kan ikke finde ud af om hun kan lide mig også, nogle gange virker det sådan, andre gange virker det ikke sådan, det er helt vildt forvirrende :/

Jeg har gennemgået mange forskellige scenarier i mit hoved, at jeg kunne mande mig op og få fortalt hende hvad jeg føler, eller jeg kunne vente på én af de øjeblikke hvor vi sidder og har det mega sjovt sammen og så prøve med et kys. Jeg har også overvejet at skrive et lille brev til hende, men lige meget hvad jeg tænker på, så er jeg ikke i stand til at gøre nogle af delene. Jeg er sikker på jeg ikke er den eneste der sidder med det problem, men i min verden føles det som om at det altid er drenge der skal tage initiativet for at der skal ske noget. Det er måske rigtigt nok, måske ikke, men jeg er sikker på at jeg bliver nød til at tage skridtet videre hvis der skal ske noget mere mellem mig og hende, for jeg fornemmer at hun er ret genert ligesom jeg selv er.

Jeg har valgt at skrive til jer, egentlig bare for at få mine tanker skrevet ned, da jeg kan mærke jeg bliver påvirket meget af det. Jeg forventer ikke i har svarene, for det ved jeg godt at ingen har, men håber i har et forslag til hvad jeg kan gøre for at tage det et skridt videre, uden at tage alt for store skridt.

Tak fordi du vil lytte til mine problemer!

Svar:

Hej med dig.

Dejligt at høre, at du har mødt en pige på din efterskole, som du har et crush på - og jeg kan sagtens forstå, at du er nysgerrig på, at lære hende bedre at kende. Det lyder til, at du er meget glad for pigen og ret forelsket, så jeg vil prøve at komme med mine bud på, hvad du kan gøre for at tage nogle skridt videre:

Forelskelse er én af de tilstande, som kan gøre os mennesker allermest forvirrede, fordi vi mærker en god følelse af sommerfugle i maven, samtidig med at vi måske bliver lidt usikre eller forvirrede. Det er helt naturligt, og derfor er de tanker du har også helt almindelige. Jeg er sikker på, at andre på din efterskole kender til alt dét med forelskelse, forvirring og måske usikkerheden om, hvordan man tager det første skridt. Så måske, kan du tale med en ven fra efterskolen (eller en ven hjemmefra) om dine følelser? Hvis du fx snakker med en af dine kammerater på efterskolen er det selvfølgelig vigtigt, at det er en, som du har tillid til. På den måde, forestiller jeg mig, at det er nemmere at fortælle om forelskelsen, uden at være nervøs for, at det kommer videre til pigen, inden du selv er klar på det.. Hvis du tænker på at gøre det - er jeg ret sikker på, at din ven kender til det, at have et crush på en pige. På den måde, kan du og din ven snakke lidt om, hvordan du har det og hvad du eventuelt kan gøre? Hvis du har mod på det, kan du også få din ven til at spørge hende hvad hun synes om dig? (uden at han behøver fortælle, at du er vild med hende, hvis du ikke er klar til det).

Du kan også begynde at bruge mere tid sammen med hende på efterskolen. Det kan være I kan gå en tur, stå på rulleskøjter, tage på café, spille spil, dyrke sport eller tage ind til byen? Hvis I begynder at bruge mere tid sammen, vil du nemmere kunne aflæse, om hun har samme følelser for dig. Når så du ved lidt mere om det, er det nemmere for dig at tage det første skridt. For så er du mere sikker i din sag, om at hun også er vild med dig. Når du er blevet mere sikker på, at dine følelser er gengældte, tror jeg automatisk, at det bliver nemmere for dig, at fortælle om dine følelser.

Hvis du har mod på det, kan du også vise hende, det brev, som du har sendt her til Cyberhus. Du virker nemlig som en rigtig sød og betænksom fyr. Du kan eventuelt vente med at vise hende dit brev til du ved lidt mere om hendes følelser for dig. Hvis det viser sig, at hun også har et crush på dig, tror jeg, at hun vil blive glad for at se, hvor forelsket du er i hende og hvor meget du har tænkt på hende (det kan de fleste piger virkelig godt lide). De fleste piger, vil også gerne have en fyr, som tør skrive og fortælle om sine følelser og det viser dit brev tydeligt, at du kan.

Når du skriver, at du er sikker på, at det er dig der skal tage initiativet, så er det sikkert en rigtig fornemmelse, du har dig. Derfor er det også fedt, at du er parat til at gøre noget for det og ikke opgiver kærligheden. Du virker til at være en fighter og det skal nok komme dig til gode i sidste ende.

Held og lykke med det hele - jeg tror det er en heldig pige, du har i kikkerten.

De bedste hilsner Signe.

SigneKs billede
Signe har svaret på dette spørgsmål