Kærlighed.. Bør jeg at stole på ham??
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse. :-)
Jeg er en pige på 15, der fylder 16 til Oktober. :-).
Jeg har verdens bedste kæreste, men jeg stoler ikke super godt på ham, som før, vi slog op..
Vi har en irriterende pige på vores skole.
Hun er altid i nærheden af ham, og hvis hyggehjørnet bliver ledigt, og han er der, så læner hun sig op af ham.
De har haft noget sammen, i den periode vi ikke kom sammen, fordi vi skulle finde ud af om, vi ville være sammen.
Men, nu er det sådan, at vi kommer sammen igen, men hun bliver ved med at hænge op af ham, og de deler stol..
Og, jeg har været hos ham siden igår, fordi vi har ikke kunnet ses under lockouten.
Idag (30 April), snakkede jeg med ham omkring det jeg følte med hensyn til den pige, han sagde jeg godt kunne stole på ham, og han nok skulle snakke med hende..
Men, han vidste udmærket jeg ville snakke med ham i fred og ro, men han valgte at tage snakken på legepladsen foran nogle af vores fælles venner..
Han holdt mig ind til ham, men tårene pressede på.. Han kiggede mig hellere ikke i øjnene, hvilket, der er bedst, da jeg har et høretab..
Men, følte bare ikke nogen ærlighed der, omkring det..
Bør jeg at stole på, at han snakker med hende, om hvordan jeg føler det, og at han ikke ville have hun hænger op af ham
- Når jeg er hans pige igen.. Men hun er den type, der prøver at stjæle ens kæreste fra en, og det har lykkedes hende, at stjæle ham fra mig 1 gang, hvilket der førte til jeg begyndte at hade hende så meget - Vi har tidligere været gode veninder indtil hun lagde an på min kæreste.
Jeg skal konfirmeres her snart, og har bedt 2 venner om at holde øje med ham på mandag, da jeg har blå mandag.
Jeg ved godt, at man skal stole på sin kæreste, men i dette tidspunkt gør jeg ikke.. Også, fordi han har tidligere lagt an på mine veninder.
Kærlige hilsner fra hende, der elsker sin kæreste så højt, at hun er bange for at miste ham

Svar:
Hej med dig
Når man er teenager er der rigtig mange ting der fylder i ens hverdag, og det kan især være kærlighed. Derfor er det rigtig godt du skriver herind når der er noget du går og tænker på.
Når man er kærester er det rigtig vigtigt at man kan stole på hinanden. På den måde kan man lade hinanden tale med andre og være alene med andre uden at blive jaloux. Det lyder ikke til, at du har det på den måde. Når man bliver jaloux kan man godt få mange tanker om en masse ting, som egentlig ikke vil ske. På den måde kan man godt komme til at føle, at man ikke kan stole på hinanden mere. Når man får det sådan er det en rigtig god idé at tale med sin kæreste om de følelser man har. Derfor synes jeg det er rigtig godt, at du har talt med ham om at du er lidt bekymret og at du ikke helt stoler på ham. Han fortæller dig, at du godt kan stole på ham og han nok skal fortælle det til hende og det tror jeg er vigtigt at du husker på. Jeg kan godt forstå du kan blive lidt bekymret når han tager snakken med dig på legepladsen og at du ikke følte nogen ærlighed. Jeg tror dog ikke du skal lægge så meget i det, da drenge nogle gange spiller seje på den måde, over for deres venner.
Jeg tror du bliver nødt til at holde fast i, at din kæreste ikke har været sammen med den anden pige og at han, efter lidt betænkningstid, gerne ville være kæreste med dig igen. Det betyder at han rigtig godt kan lide dig og rigtig gerne vil være sammen med dig. Du skriver, at du elsker ham meget højt og det er selvfølgelig det vigtigste. Det kan godt tage lidt tid inden man begynder at stole 100 procent på en anden person. Med hensyn til hende den anden pige kan en idé være, at du selv tager en snak med hende. Du kan fortælle hende, at du ikke bryder dig om, at hun er så meget sammen med din kæreste. Jeg synes du kan prøve at give det lidt længere tid og se om du ikke begynder at stole mere på ham. Hvis det ikke sker, skal du overveje om han er den rigtige dreng for dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar, så du forhåbentlig kan begynde at stole på din kæreste igen.
Venligst Camilla