kærester
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej piger Min x-kæreste er stadig vild med mig men jeg er IKKE vild med ham mere! Og jeg har fået en ny kæreste nu pjekker han for skole fordi hn er sur på mig fordi jeg haren ny kæreste! Hvad skal jeg gøre?!...

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du ikke helt ved hvad du skal gøre i den situation. Du har en ny kæreste du er glad for, men din eks-kæreste er stadig vild med dig.
Du skriver, at han er sur på dig, fordi du har en ny kæreste. Hvis i ikke var kærester længere da du fandt din nye kæreste, har du gjort det rigtige, og selvom han måske er sur på dig, så kan du ikke rigtig gøre noget ved det. Hvis der er en god grund til, at han er sur på dig, må du istedet overveje om du skal snakke med ham og måske sige undskyld. Det kan godt virke, som om han er sur på dig, men måske er han mere ked af det, fordi han synes at du er sød og rigtig gerne ville være kæreste med dig igen.
Det er selvfølgelig uheldigt, at han pjækker fra skole, fordi at han er sur eller ked af det. Men jeg tror ikke, at du skal tænke mere på det. Hvis han ikke kommer i skole, skal hans lærer eller forældre nok sørge for at snakke med ham.
Det kan godt gøre ondt, når man godt kan lide én som ikke har det på samme måde. Derfor er mit råd til dig, at lade ham lidt være og give ham tid til at vænne sig til at du nu har en ny kæreste. Så kan det være at i med tiden kan blive gode venner istedet for kærester.
De bedste hilsner
Heidi