Kæreste og alder

brevkassespørgsmål

Kæreste og alder

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej.

Jeg har fået min første kæreste, det er dejligt og det der :). men er lidt i tvivl om alder.
Jeg er 15 år..
hun er 13år...
Er det forkert? De fleste jeg kender siger det er helt normalt.
Men de voksne siger at 2½ har meget at gøre når man er ung..

Hvem skal jeg tro? Vi elsker jo hinanden er det ikke det vigtigste?

Ps. Tak for jeg måtte skrive ind.

Svar:

Hej
Det er ikke forkert for en fyr på 15 at være kærester med en pige på 13 år.
Det er rigtig at 2½ år kan gøre meget når man er ung. Men der er stor forskel på hvor hurtigt man udvikler sig i den alder, og derfor kan i nemt passe sammen.

Der er bare en ting du skal være opmærksom på. Det er ulovligt at have sex med personer under 15 år.

Ofte er man ikke klar til at have sex, når man er på den alder. Der er derfor nogle ting, som du ikke kan lave med din kæreste.

Det vigtigste i et forhold er, at man kender hinanden og mærker efter hvordan man passer sammen, og hvor godt man har det sammen. Hvis i er glade for hinanden, er der derfor ikke noget i vejen for at i skal være kærester.

Denise

Skrevet 22/1-09 af Anonym, 15 år