Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej Cyberhus, Jeg er en pige på 18 år, som aldrig har haft en kæreste. Jeg er en smule genert, men ved ikke helt om det har noget med det at gøre, det har det Måske :)?. Jeg har tit fået at vide at jeg er en meget køn pige, både af venner/familie og fremmede. Jeg har også fået at vide at jeg er sød og sjov, men det er utroligt svært for mig. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at finde en kæreste, problemet er jo nok at jeg er lidt genert, så jeg ved ikke om det faktisk kan lade sig gøre. Jeg har skrevet med et par fyre på nettet, men har følt at det ikke lige er det rigtige for mig. Det er nok umuligt for jer at sige hvad jeg skal gøre, men håber bare at få i det mindste at få et konstruktivt svar. Ps. jeg vil bare gerne takke jer alle sammen herinde på cyberhuset, for I er virkelige nogle dejlige mennesker. Hvad skulle jeg gøre uden cyberhus? :-) Mvh Mig Så ved ikke hvad jeg skal gøre?

Svar:

CamillaB

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål, og dine fine ord til os. Det er dejligt at høre, at du oplever cyberhus som et positivt sted for dig.

Jeg kan godt forstå du ønsker en kæreste, da det kan være hyggeligt at have en man kan lave sjove ting sammen med. Det jeg kan forstå udfra dit spørgsmål er, om din generthed kan være skyld i at du endnu ikke har fundet en kæreste.

At være genert er meget normalt, nogen er dog mere generte end andre. Derfor er det fint at du ved hvornår det kan være et problem for dig. Det at du er opmærksom på det gør at det muligvis bliver lettere for dig, måske at overvinde den, eller ihvertfaldet måske komme igennem den i små bidder.

Du har snakket med nogle fyre på nettet, hvilket ikke var noget for dig. Det kunne jo være spændende stadig at holde den vej åben, da du kan skabe en kontakt til dem, uden at være bange for at din generthed kommer i vejen. Hvis det så viser sig at der er en som er interessant, kan du jo ærligt skrive til ham, at du er er en genert pige, og evt forklare ham, at du er bange for at det måske kan bliver et problem for dig i forhold til at skulle lære ham at kende. Men hvis den verden ikke er noget for dig, skal du ikke føle dig presset til at bruge den.

Din familie, venner og endda fremmede fortæller dig at du er en sjov, køn og sød pige, og det må du endelig huske dig selv på. Det virker til at du har en skøn personlighed, men at det måske bare tage lidt længere tid før du føler dig tryg nok til at vise den til en fyr.

Derfor kunne en anden måde at lære fyrer på være, at bruge tid sammen med nogen af de drenge, som enten er i din eller en venindes vennekreds. Det kan som regel skabe en godt fundament for et venskab som måske med tiden kan udvikle sig.

Det som ofte sker for os piger er også, at vi søger og søger efter at finde en kæreste, hvilket ofte får jagten på ham, til at føles uendelig lang. Det som i mange tilfælde sker er at når man dropper at søge efter ham, dukker han sommetider op foran en.

Jeg håber du kan bruge mine råd.

MVH.

Camilla B