kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej cyberhus. Jeg har lige fået min første kæreste, han er såååå lækker og bare så sød, men et godt stykke ældre end mig.Vi skriver sådanset kun sammen, det var også over mobil og facebook vi aftalte at komme sammen. Han er meget genert når vi er sammen oppe i ungdomsklubben. Vi snakker stort set ikke sammen. Han skriver tit at han elsker mig og jeg synes det er et meget stort ord, kan det virkelig være han elsker mig eller er han bare en forvirret teenager når nu han er så genert oppe i klubben???

Svar:
Hej med dig...
Det lydre dejligt at du har fåe en kæreste og det virker til at du er rigtig glad for ham...
Det her med at han ikke rigtig snakker med dig oppe i klubben og alligevel siger, eller skriver til dig, at han er forelsket i dig, kan godt være fordi han er meget genert. Det kan sagtens være at han er helt vild med dig, men bare ikke rigtig kan finde ud af hvordan han skal være sammen med dig.
Så det kan sagtens være han er meget genert og en "forvirret teenager".:)
Jeg synes du har ret i, at det er et stort ord at bruge, men sommetider bruger man det ord når man er teenager, fordi man kan mærke de her varme følelser inden i og ikke rigtig kan finde andre ord. Sommetider har man også hørt de voksne siger det og så tror man det er sådan man gør.
Når I er blevet kærester, så er det helt fint at starte med at skrive sammen og på den måde øve sig i at snakke sammen. Men jeg synes også at I skal prøve snakke sammen rigtigt på et tidspunkt, for eksempel oppe i klubben.
Det virker til at du ikker så genert som ham, så måske skulle du prøve at spørge ham, om han kunne tænke sig at følges hjem fra skole, eller gå en tur en dag, eler en tur biografen måske. På den måde kan du møde ham i en situation hvor I bliver nød til at snakke lidt sammen og så se hvordan det virker.
Så måske skal I bare lige vænne jer til det der med at I er kærester og det kan sagtens være lidt svært i starten, specielt hvis det er første gang. Og hvis det bliver ved med at være svært at snakke sammen, ja så kan det være at det alligevel ikke lige skal være her to. Det må I prøve at finde ud af.:)
Håber du kan bruge mit svar
De bedste hilsner
Camilla