Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 9 år 7 måneder siden

Hej

først er jeg 18 og har ALDRIG haft en kæreste eller kysset eller andre ting, ved godt det er mærkeligt...

Jeg er lidt genert og især blandt drenge, jeg kan ikke rigtig finde ud af at snakke med dem, og jeg vil gerne blive bedre. Her den anden dag var jeg til en fest og den her dreng stod i baren, han så bare så sød ud men selvfølgelig snakkede jeg ikke med ham (typisk mig). Jeg fandt så senere ud af at han er venner med en af mine venner og jeg har set ham til nogle fester ude ved ham før men aldrig snakket med ham. Jeg vil rigtig gerne snakke med ham, men er dårlig til det med drenge, kan jeg ansøge ham på facebook? Eller er det mærkeligt (lidt ik) jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre for at komme i kontakt med ham, han er populær blandt pigerne og gider ikke være en anden af pigerne er bange for at gøre mig til grin.

håbet i kan hjælpe med nogle fif eller noget...

fra

meget nervøse/ uerfaren pige

Svar:

Hej med dig.

Det lyder som om, at du for tiden går og tænker rigtig meget på den her dreng. Det er rigtig fint, at du deler dine tanker med os her i brevkassen, når du synes, at det er svært at håndtere, hvordan du skal komme i kontakt med denne fyr. Jeg vil prøve at fortælle dig mine tanker om din situation.

Du skriver, at du er lidt genert og har svært ved at snakke med drenge. Du skriver også, at du gerne vil øve dig i det. Du giver udtryk for, at du synes, det er mærkeligt ikke at have haft en kæreste som 18-årig. Det, synes jeg, bestemt ikke. Det viser blot, at den rette for dig endnu ikke har været der. Kærligheden skal nok komme - måske når du mindst venter det. Men nogle gange, kan det være rigtig svært at snakke med drenge, hvis man er lidt genert og føler, at man ikke har erfaring. Men man bliver nogle gange nød til aktivt selv at gøre noget, hvis der er en dreng, man simpelthen bliver nødt til at lære at kende. I den her situation, skal du vide, at det intet betyder, at du ikke har haft en kæreste eller kysset. Du kan derimod virke mere interessant og attraktiv, da din fremtidige kæreste bliver noget helt specielt.

Jeg forstår godt, at det kræver mod at kontakte en dreng, som man synes, er sød, men der er ikke noget at være bange for. Faktisk, så tror jeg ofte, at drenge er nemmere at snakke med og mindre komplicerede end piger. Du foreslår selv, at du kan ansøge ham på facebook, og det, synes jeg slet ikke, er nogen dårlig ide. Det er derimod en rigtig god måde at komme i kontakt med ham på en uformel måde til at starte med. Så kan I begynde at skrive sammen og eventuelt udveksle mobilnumre hen af vejen, og på den måde lære hinanden at kende. Desuden er det ofte lettere at kommunikere over et socialt medie eller mobil, end ansigt til ansigt, specielt når man er lidt genert. Det gør det også nemmere, at I allerede kender hinanden, når/hvis I så skal mødes.

Du skriver også, at du er venner med en af hans venner. Dette, ser jeg, som en oplagt chance for at lære ham bedre at kende gennem din ven. Måske din ven endda kan introducere jer for hinanden eller ligge et godt ord ind for dig. Men jeg synes stadig, at det er en rigtig god ide at ansøge ham på facebook, hvem ved, måske har han også lagt mærke til dig til den fest, som I var til! Du skriver også, at han er populær blandt pigerne, men det lyder ikke som om, han har en kæreste, hvilket tyder på, at han måske ikke rigtig synes om nogle af de piger, som han er populær hos. Måske han venter på en som dig?

Et andet forslag kunne være at trække på nogle af dine veninders erfaringer med at komme i kontakt med drenge. Måske nogle af dem kan give dig et rigtig godt råd med på vejen, som også kan vise dig, at det slet ikke er farligt at prøve sig frem. Et råd her til sidst kunne være at prøve at se på situationen, hvis den var omvendt. Hvis drengen nu fx ansøgte dig på facebook eller gik over og snakkede med dig til festen. Du ville blive meget smirget og rigtig glad, og sådan er drenge altså også. Ligeledes skal man huske at tænke på, at han måske også har gået og været nervøs inden og haft overvejelser om, hvorvidt han turde snakke med dig eller ej. Så han vil selvfølgelig blive rigtig smirget, hvis du tog kontakten til ham, specielt fordi det ikke så tit er pigen, der tager det første skridt.

Til slut skal du minde dig selv om, at selvom der selvfølgelg er rigtig stor forskel på, hvor genert man er, så er de fleste lidt generte overfor nye mennesker - specielt hvis de synes, at de ser søde ud. Nogle skjuler det blot bedre end andre.

Jeg håber, at mine tanker kan hjælpe dig, og du har mod på at overvinde genertheden. Held og lykke med det hele.

Mange hilsner

Annika

Annikas billede
Annika har svaret på dette spørgsmål