jomfruen

brevkassespørgsmål

jomfruen

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år

hej jeg har lige et spørsmål håber du vil svar mig hurtigest mulugt på min email da jeg er meget bekymeret.. jeg er 22 år og er jomfru men der kommer sådan noget mærkelig lyd fra min sked altså luft og det lyder som om jeg prutter er det normalt når man er jomfru? for jeg har hørt det kun sker ved en der ikke er jomfru ... skal jeg tag til lægen blive undersøgt eller ???????????

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at du bliver bekymret, når kroppen pludselig kommer med nogle uventede lyde - Der er dog intet at være bekymret for :)
Pruttelyden er et kendt fænomen, som de fleste piger har prøvet - jomfrue eller ej. Lyden skyldes, at der er kommet luft i skeden. Dette kan ske under samleje, men kan også ske selvom man er jomfru - eksempelvis under træning. Når man bruger musklerne, opstår der af og til undertryk, som gør at der suges luft ind i skeden. Hvis man rejser sig eller bukker sig, siver luften ud igen, og giver de lyde, du taler om.

Jeg håber, du kunne bruge svaret og er blevet mere rolig.
Hvis du vil have en mere lægevidenskabelig forklaring, må jeg råde dig til at kontakte din læge, da mit svar udelukkende bunder i hverdagsviden og erfaring.

De bedste sommerhilsner
Simone