Jo der er hende pigen.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Der hende pigen her som jeg mødte her i fredags og hun er bare så sød og jeg tror jeg er kommet til at kunne lig hende lidt, jeg skal til fest med hende på fredag men jeg ved ikk hvordan jeg skal gøre indtryk på hende eller hvordan jeg skal sige at jeg godt kan lig hende kunne du/i ikke hjælpe mig :)

Svar:
Hej med dig
Det lyder da rigtig dejligt, at du har mødt en pige som du syntes er sød og rigtig godt kan li. Det at være forelsket er jo en rigtig dejlig ting, men det kan også være meget forvirrende, og svært at vide hvordan man griber det an. Så jeg kan godt forstå, at du ikke helt ved hvad du skal gøre, for at vise hende at du syntes hun er sød. Det kan være rigtig svært at snakke om følelser og vise at man godt kan lide en, det er helt naturligt.
Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre for at gøre indtryg på pigen, for det er meget forskelligt hvad piger kan lide og falder for. Men jeg tror de fleste piger godt kan lide, at man giver dem opmærksomhed og viser at man er interesseret i at vide hvem de er.
Det lyder ikke til at det er en pige du kender særlig godt, så jeg tænker egentlig at du kunne starte med at lære hende lidt bedre at kende. Jeg tænker at det kunne være en god idé, at prøve om du kan få øjenkontakt med hende til festen, på den måde viser du hende at du har set hende og så kan du måske også fornemme om hun er interesseret i dig. Hvis der er mulighed for det, kunne du også prøve at sætte dig i nærheden af hende, så i kan komme til at snakke sammen. Hvis der er mulighed for at danse til festen og du har mod på det, kunne du jo også spørge om hun har lyst til at danse. Jeg tror pigen ville blive glad for og smigret over at du syntes hun er sød. Ved at fortælle hende hvordan du har det, kan du også finde ud af, hvad hun tænker og har på den måde også noget at forholde dig til.
Det er jo ikke sikkert, at du kommer til at kysse med hende til festen. Men det kan jo være at du får skabt en god kontakt til hende, og så tænker jeg, at du måske kunne invitere hende på en date ugen efter. På den måde får du noget alene tid med hende, og så kan du jo spørge hende hvordan hun har det med dig.
Held og lykke med pigen.
Venlig hilsen Majbritt