Jeg vil ikke være et booty call
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er en pige på 15 år, som har noget med den her fyr, som jeg mødte igennem en fælles ven på langelandsfestivalen i sommerferien. Jeg flirtede end del med ham under den festivalen, og det endte også med at vi kyssede, den sidste dag. Jeg vidste at han havde haft noget med en pige fra min by, i starten af festivalen, men han sagde at de ikke længere havde noget sammen. Efter kysset snakkede jeg ikke rigtig med ham i et par uger, hvorefter jeg sådan kyssede og firtede en smule med ham til nogen fester. Til en fest hos en fælles ven for 3 uger siden, spurgte han om jeg ville med ham hjem at sove, og jeg sagde ja - og vi puttede og kyssede en hel del, han forsøgte en smule, men jeg sagde nej så mere skete der heller ikke. Næste dag tog vi igen ud til en ven, men derude snakkede vi ikke ikke rigtigt sammen. Siden at jeg sov hos ham, har vi ikke rigtigt kysset, men det har været tæt på et par gange. Han spurgte mig igen til en fest i efterårsferien om jeg ville med ham hjem og sove, men jeg havde lovet en veninde at sove med hende hos ham der holdte festen, så det var jeg nødt til, selvom jeg gerne ville have gået med ham. Han er virkelig en flot dreng, og jeg er meget vild med ham, men jeg ved ikke om det er gensidigt. Han kan godt virke ret arrogant, men han er samtidig rigtigt sød. Jeg tror han spiller kostbar, for en af hans tætteste venner har fortalt at han er meget følsom, men bare ikke viser det. jeg forsøger også at spille kostbar, desværre uden syneligt held. Vi snakker ikke rigtigt sammen sådan i hverdagen, kun til fester, og der snakker vi heller ikke så meget igen. Der er ret tit fester i min og hans vennegruppe, ca hver weekend. Så der ser jeg ham, men ellers ikke. I den her weekend var vi så til fest sammen igen, og vi snakkede ikke rigtigt sammen, men han snakkede derimod en del med mine 2 bedstevenninder (vi er altid til fest sammen). Jeg har tit hørt at han var player og at han havde noget med rigtig mange piger på en gang. Han er også stadig gode venner med pigen som han havde noget med før mig. Han siger at de ikke har noget mere, men også at efter vi havde kysset på festivalen, havde han lavet noget med hende, men at de ikke havde noget længere nu. Han er virkelig en lækker fyr, og nogen af mine knap så gode veninder har også sagt at de godt ku' ham osv - det er de sammen piger som siger at han er løs på tråden. Jeg har døjet med det her i nogle måneder, eller faktisk har jeg været vild med ham lige siden vi kyssede første gang. Jeg ved ikke om jeg skal blive ved med at forsøge at snakke med ham, for jeg føler ligesom at jeg ikke rigtig kommer videre, og måske bare går baglæns. Jeg vil heller ikke bare være et booty call som han kan kyssede med når han vil, også lade som om vi ikke har noget de næste par uger, indtil vi kysser igen. Skal jeg droppe ham eller fortsat forsøge? jeg er virkelig vild med ham, men jeg ved heller ikke om det er der værd. jeg gider ikke udstilles, hvilket man hurtigt kan komme til i vores fællesvenne gruppe. håber i kan hjælpe - jeg er helt fortabt

Svar:
Hej med dig.
Det lyder da rigtig dejligt, at du er blevet vild med en fyr, men det at være forelsket kan også være meget forvirrende, så jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre. Men jeg syntes, at du har gjort dig nogle gode overvejelser omkring både ham og hele din situation.
Du spørger om du skal droppe ham eller blive ved med at forsøge. Det lyder til at du er ret vild med ham og når jeg læser dit brev, tænker jeg, at det også virker til, at han er interesseret i dig. Da I har kysset flere gange og han har inviteret dig med hjem og sove. Du skriver selv, at du tror han spiller kostbar, jeg tænker at det måske også kan være fordi han er genert og at det også er derfor I kun snakker sammen til fester, fordi han måske er usikker på hvad han skal gøre. Det kan også være han tror, at du ikke er interesseret i ham, fordi du ikke kunne tage med ham hjem og sove, sidste gang han spurgte. Så det kan være at han heller ikke ved om du er interesseret i ham.
Jeg tænker egentlig, at det bedste du kan gøre, for at få afklaret om han er interessseret i dig, er at snakke med ham. Hvis der er mulighed for at være alene med ham på et tidspunkt, kunne du måske sige til ham, at du er lidt forvirret, fordi I har kysset flere gange og sovet sammen, men at det forvirrer dig, at I så ikke rigtig snakker sammen bagefter.
Det kan være svært at fortælle hvad man føler, så hvis du ikke har lyst til at snakke med ham ansigt til ansigt, kunne du måske få en af dine gode veninder til at sprørge ham om, hvordan han har det med dig.
Hvis du ikke har lyst til at din veninde skal snakke med ham, er en anden mulighed at skrive det til ham enten på sms, mail eller i et brev. På den måde får han tid til, at tænke over det du har skrevet og over hvordan han har det med dig.
Jeg kan ikke fortælle dig hvordan han vil reagere, eller hvordan han har det med dig, men jeg tror da at han vil blive glad for at høre, at du syntes han er sød. Og hvis han nu ikke har det på samme måde, så ved du i hvertfald hvordan han har det og behøver ikke bruge så meget tid på, at tænke over det.  På den måde kan du også undgå, at komme til at føle dig som et booty call og føle at du bliver udstillet i din/jeres vennekreds.
Jeg håber du kan bruge mit svar - Held og lykke med fyren.
Mange hilsner
Majbritt