Jeg vil egentlig bare kysse ham...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej.... Jeg kender den her fyr, og jeg vil ik andet end at kysse ham, vi sidder ved borde to og to i klassen og vi sidder ikke ved siden af hinanden men alligevel, altså der er godt nok en midtergang i mellem... Jeg kan rigtig godt lide ham, og vil egentlig gerne bare kysse ham, folk siger han kigger på mig på en speciel måde og vi har det egnetligt godt, og han sagde at han ikke ville flytte pladser(vi sad ved siden af hinanden i sådan en hestesko) fordi han skulle flytte fra mig. Men har prøvet at ligge op til nogle ting... Altså Vi skulle lave en musikvideo i en projektuge vi havde, og selvom han ikke var i min gruppe gik han rundt sammen med os og hjalp os!:) Så ja han er rigtig dejlig at være sammen med, men det er ligesom om når jeg hentyder til mere, så stiger han helt af og skynder sig videre, også selvom jeg ligger det lidt skjult. Altså hvis jeg spørger om jeg skal hjælpe ham med lektierne, om jeg ikke må komme forbi og låne noget i weekenden, se en film vi begge gerne vil se, men han kommer altid med noget.... "Jeg finder nok ud af det men tak!", "Jeg tager det med på mandag!", "Jeg kan låne filmen, vil du låne den bagefter?".... Der er vildt mange undskyldninger... Har egentlig bare lyst at snave ham i gulvet og skride, og give ham lidt at tænke over... hans mobil virker ikke, han har ikke facebook... ja... Der ér ikke meget at sige, men aner ikke hvad jeg skal gøre!:/

Svar:
Hej med dig,
Det lyder til, at du er rigtig glad for drengen i din klasse. Det synes jeg, er dejligt for dig, men hvis det ikke er gengældt, kan det godt være svært.
Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt forvirret, når han det ene tidspunkt er opsøgende og gerne vil have din opmærksomhed og kontakt, og det andet tidspunkt står af, undgår dig og kommer med undskyldninger.
Der kan selvfølgelig være mange forskellige grunde til, at han gør, som han gør. Han er måske genert og har svært ved tættere kontakt. Det kan være, at han ikke ved, hvad han skal gøre, når du lægger op til forskellige ting - som f.eks. at hjælpe hinanden med lektier eller se film i en weekend. Nogle drenge er glade for den mere overfladiske kontakt og interesse. For nogle kan det i sig selv være nok og dermed skræmmende at tage det næste skridt. Hvis han står af og tager afstand, når du lægger op til mere, skal du måske vente og lade ham komme til dig. Måske skal du i en periode lade være med at opsøge ham og vise ham lidt mindre interesse. Det kan være, han bliver nysgerrig og selv tager kontakten til dig igen.
Hvis ikke, kan det også være, at han ikke har samme tanker og følelser for dig, som du har for ham. Det lyder lidt på hans undskyldninger som om, at han ikke har lyst til at lade det føre til mere, end det er lige nu. Det kan være, at det ændrer sig med tiden. Nogle gange kan de forskellige signaler, drenge og piger sender til hinanden, være svære at tyde. Måske ved han ikke med sikkerhed, hvad du vil og hvad det skal føre med sig.
Hvis du har mod på det, kan du snakke med ham og spørge ham, hvad han synes om dig. Du kan også snakke med dine veninder. Det hjælper tit at snakke med nogle og måske har de selv nogle erfaringer og ideer, som du kan bruge.
Ud fra det, du skrive,r og det, du har lyst til, kan jeg godt forstå, at du har brug for en afklaring. Men pas på dig selv og dine grænser - og også hans. Jeg tror, små skridt er vejen frem. Som du selv skriver, lyder det også som din taktik. Det tror jeg, er en god ide.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Mvh.
Marie