Jeg ved ikke rigtig...
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej!
som du nok kan se er jeg en dreng på 15.
her efter sommerferien startede der en ny pige i min klasse, i starten tænkte jeg ikke så meget omhende, men efter hånden er jeg begyndt at få nogle følelser for hende. Vi skriver stort set hver dag, og hun starter næsten altid samtalen, vi skriver og snakker stort set om alt mellem himmel og jord, (ind imellem er det dog lidt akavet).
hun tilbødmig for 2 uger siden om jeg havde brug for et lift (jeg havde ikke mulighed for at komme hjem) jeg takkede selvfølgelig ja. og her den anden dag sad jeg alene ved mit bord og spiste, hun kommer så over og sætter sig ved siden af mig og vi snakker lidt, jeg tænkte ikke så meget af det, indtil jeg så overi den anden ende af lokalet hvor en af hendes veninder sidder og smiler mens hun kigger over mod os. da hendes veninde ser jeg kigger op, skynder hun sig at kigge væk på en mærkelig måde.
Vi driller hinanden lidt, og vi har det egentlig fedt nok sammen.
mit spørgsmål er bare, er det tegn på hun også kan lide mig, eller hvad skal jeg tænke af det???
tusind tak for hjælpen på forhånd!

Svar:
Hej med dig.
Jeg forstår på dit brev, at du er begyndt at få følelser for denne her pige, som er begyndt i din klasse og det synes jeg er rigtig dejligt. Det lyder også til, at pigen giver dig noget opmærksomhed, hvilket ofte er tegn på, at hun også er vild med dig.
Det kan være svært at tyde om denne specielle pige, man kigger lidt efter også er vild med en. Der er dog nogle tegn, som man kan kigge efter, og de tegn du skriver kunne godt tyde på, at hun også er vild med dig. Nemlig det, at hun skriver til dig og kommer over til dig. Derudover snakker piger ofte med hinanden om deres forelskelser og det lyder som om, at hun har snakket med sin veninde om dig. Drilleri er også ofte et tegn på, at man er lidt glade for hinanden.
Mit råd til dig vil være at holde kontakten til denne her pige du er vild med, og det kan være godt at sørge for at hun ved, at du har følelser for hende. Det kan du for eksempel vise ved, at du skriver til hende og starter samtalen. Du skriver også, at det kan blive lidt akavet og jeg tror ofte det sker, fordi man egentlig ikke har noget at snakke om, men man prøver at holde samtalen kørende, fordi det er dejligt at skrive med den, man er vild med. Hvis du har mod på det kan du også vælge at sige til hende, at du er vild med hende og så kan du finde ud af, om hun også har følelser for dig. Du kan fortælle at du er vild med hende, hvis I for eksempel kommer til at sidde alene sammen igen i skolen. Hvis det er for grænseoverskridende kan du også skrive det til hende. Du kan for eksempel skrive nogle søde ting til hende eller skrive direkte, at du har følelser for hende.
Hvis det er for svært at fortælle hende nu, at du har følelser for hende kan du også spørge om I skal lave noget efter skole en dag, bare jer to eller sammen med jeres venner. Du kunne for eksempel spørge, om i skal tage i biografen eller tage hjem og se en film sammen. Ofte er det nemmere at være sammen, når man har noget at lave og det kan hjælpe at lave noget, så det ikke er så akavet. Det kan også være nogle små ting, som at du kan følge hende hjem fra skole eller i kan gå en tur sammen. Ved at lave noget sammen kan du også komme nærmere på hendes følelser for dig, og det kan give flere anledninger til at snakke om, hvordan I har det med hinanden.
Når man skal sige til en pige, at man er vild med hende er det selvfølgelig altid svært, fordi der er mulighed for at pigen ikke har det på samme måde, og det er altid hårdt at få en afvisning. Men hvis man ikke forsøger, kan man komme til at fortryde det, fordi man aldrig fandt ud af om hun egentlig kunne lide en. Hvis du springer ud i det kan det også være, at du finder ud af, at hun også har følelser for dig, hvilket ville være rigtig dejligt.
Jeg håber du kunne bruge mine råd og blive mere afklaret om denne er pige skal være mere end bare en veninde. Jeg ønsker dig held og lykke.
Med venlig hilsen Signe.