Jeg ved ikke om jeg er forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej
Jeg er en pige på 14 år, jeg er i tvivl om jeg er forelsket i den her dreng. Han er forelsket i mig, og vil gerne være min kæreste, men han har næsten lige slået op med sin kæreste. Han har været mega sød overfor mig, og skriver alle de rigtige ting. Jeg er bare kommet i tvivl, om jeg også er forelsket i ham, fordi at det var så anderledes da vi var sammen. Jeg tænker rigtig meget på ham hele tiden, og jeg drømmer også tit om ting der sker mellem os. Jeg er bare så i tvivl, jeg vil gerne være forelsket i ham, fordi han er så sød som han er. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.. Håber i kan hjælpe

Svar:
Hejsa
Forelskelse er virkelig en dejlig ting men kan samtidig også være rigtig forvirrende at finde ud af.
Det er bare rigtig godt, at du skriver herind, når du er i tvivl om, hvad du skal gøre.
Først og fremmest skal du vide, at rigtig mange har prøvet at stå i din situation. Det kan virkelig være svært at finde ud af, om man er forelsket i den person, som er forelsket i én.
Derfor er der nogle ting, du kan prøve at gøre for at finde ud af det.
Selvom drengen er vild med dig, er det ingen selvfølge at du også er forelsket i ham. Ingen kan bestemme, hvem man bliver forelsket i og har lyst at være sammen med.
Det er derfor meget vigtigt, at du lytter til dig selv og tænker over, hvordan du har det med ham.
Får du den rigtige fornemmelse i maven, når han skriver til dig? Bliver du glad, når han skriver søde ting? Tjekker du din mobil, for at se om han har skrevet? Vil du gerne være en masse sammen med ham? Har du en dejlig fornemmelse i kroppen, når du er sammen med ham? Hvis du kan sige ja til de fleste af spørgsmålene, kan det være et tegn på, at du er forelsket eller er ved at blive forelsket i ham.
Du skriver, at sidst I var sammen, var det ret anderledes, og jeg forstår det som om, at det er derfor, at du nu er i tvivl.
Jeg synes, at du skal prøve at lave nogle flere aftaler med ham her fyren, hvor I laver nogle ting sammen - bare som venner. Kun ved at lære ham ordentlig at kende og ses med ham, finder du ud af, om du har virkelige følelser for ham, og gerne vil være hans kæreste eller om du mere ser ham som en ven. Prøv at mødes andre steder end hos hinanden - tag fx på café, shopping, gå en tur eller tag på et sjovt museeum. Man lærer folk meget bedre at kende, når det er udenfor hjemmets fire vægge.
Hvis du har lyst, kan det være en ide, at fortælle drengen, at du gerne vil lære ham at kende, og finde ud af om du har følelser for ham. Du kan måske lave en aftale med ham om at I kan lave nogle ting som venner, og så se om det naturligt udvikler sig. Så har han ingen forventninger til dig de næste par gange I ses, og på den måde, kan du finde ud af dine følelser for ham.
Jeg håber snart, at du finder ud af, om du er forelsket i fyren eller ikke og kan bruge mit svar.
Venlig hilsen Mette