Jeg ved det ikke længere?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus.
Jeg er en dreng på 16 år.
Jeg har en kæreste, og vi har egentlig haft det okay sammen..
Vi kom op og skændes for lidt tid siden. Og efter det har hun ikke rigtigt haft lyst til at have sex med mig..
Her den anden dag fik hun en lang besked, med hjerter, og jeg ved ikke om det var en besked fra en app, eller en besked fra en person...
Jeg lader så som om at jeg laver noget andet, men jeg tjekkede hendes telefon... Men jeg kunne ikke finde nogen beskeder... Nu er jeg bare lidt nervøs for om hun har en anden siden hun ikke har lyst, og hun meget hurtigt låste telefonen op da den kom...

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå at du bliver usikker når du ser at hun får sådan en besked, og du samtidig oplever at hun ikke har lyst til at være sammen med dig på samme måde som før i havde skændtes.
Jeg tænker ike rigtig der er så mange andre muligheder end at du spørger hende ligeud. De tanker du kan have om hvad der foregår kan hurtigt vokse sig kæmpe store indeni dig, og måske viser det sig ikke at være noget alvorligt. Hvis i har været uvenner er der ikke nødvendigvis noget mærkeligt i at hun ikke har så meget lyst til sex lige nu. Måske har I bare brug for at få snakket ud om det I var uvenner omkring?
Nu fandt du ikke noget da du tog hendes telefon, men jeg synes heller ikke det er en okay løsning at kigge i hendes telefon. Det er hendes private telefon og ud over at det faktisk er ulovligt at kigge i hendes telefon uden at hun har givet dig lov, så er det heller ikke helt fair at overskride hendes privatlivs grænse på den måde...lige meget hvad hun måtte have fået af beskeder.
Så i stedet tror jeg du skal hoppe ud i det og spørge hende direkte. Sig at du fornemmer at noget er anderledes og at du ikke kunne undgå at se den besked hun fik med hjerter. Sig at du nu er usikker på hvad der sker mellem jer og om hun har en anden.
Jeg ved godt det er svært at skulle melde så klart ud. Særligt når der er en risiko for at man får et svar man ikke har lyst til. Men omvendt kan det give dig den afklaring du tydeligt og forståeligt nok har brug for.
Held og lykke med det
Niels-Christian