Jeg var så forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Jeg hedder Claes. Jeg var så forelsket i en pige der hedder Amalie. Vi var kærester i godt 4 år, og vi havde det virkelig perfekt sammen, vi kunne grine, græde, trøste, holde af det hele var bare så perfekt at det haæve kunne være nok. Ingen af os kunne få nok af hinanden, og to minutter fra hinanden føltes som 200 år. Vi vidste at det altid skulle være os. Men så en dag, stoppede hun med at svare på mine beskeder, hun var aldrig hjemme når jeg tog hjem til hende, hun svarede ikke på telefonen. Så viste det sig, at hun var sammen med en anden dreng. Hun sagde kun af det ikke længere kunne være os. Mit liv er slut, jeg kan ikke leve uden hende. Hun gider ikke længere snakke eller noget. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej Claes
Det lyder til, at det var et dejlig forhold i havde sammen. Desværre holder forhold ikke altid, selv om man har det godt sammen. Det kan være at følelserne for den anden forsvinder. Det sker især ofte når man er så unge som I er. Når det sker er man nødt til at forsøge at glemme den person man er forelsket i, selv om det kan være svært og man ikke har lyst. Forhåbenligt venter der flere dejlige piger og forhold på dig i fremtiden.
HVis den pige du var kærester med begyndte at se en anden uden at slå op med dig, er hun måske heller ikke dig værd. Du skal være sammen med en der behandler dig godt og er ærlig.
Jeg ved godt du føler lige nu at du ikke kan leve uden hende, men det kommer du til. Det kan godt være det kommer til at tage noget tid, men hvis du indstiller dig på at glemme hende og måske kigge efter andre piger, så forsvinder dine følelser for hende. Når følelserne begynder at forsvinde, begynder du også at kunne mærke at du kan leve uden hende. Prøv i mellemtiden at fokusere på de andre ting du har i dit liv der gør dig glad. Det kan fx være din familie, dine venner  eller måske en hobby du har.
Jeg ønsker dig det bedste
Denise