Jeg tør ikke.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus, jeg er en pige på 14 år. Der er den her dreng jeg går i klasse med. Vi er bedste venner og har et "mærkeligt" forhold. Vi er tit sammen, og ser film. Nåt vi ser film holder vi i hånd og ligger op af hinanden. Vi siger også vi elkser hinanden. Vi ligger og nusser hinanden og har vores ansigter tæt på hinanden. Jegønsker bare han vil kysse mig, og jeg vl virkelig godt kysse ham, men jeg tør ikke. Vi er ikke kærester men det vil jeg virkelig gern, jeg tør bare ikke spørge ham. jeg vil have at han skal kysse mig først. Hvad skal jeg gøre, skal jeg vente eller skal jeg kysse ham?
hilsen pigen der ikke tør spørge
På forhånd TAK!

Svar:
Hej med dig
Det lyder til, at I har et godt forhold, når I siger I elsker hinanden. Det lyder også som en rigtig sund måde, hvor I tager det stille og roligt og ikke går for hurtigt frem.
Nu ved jeg ikke hvor længe jeres tætte forhold har stået på, men det kan godt være, at det næste skridt er, at en af jer tager initiativet til et kys. Det kan sagtens være han også har lyst til at kysse dig, men måske heller ikke tør at spørge dig eller at tage det første skridt. Eftersom I bruger så meget tid sammen, tænker jeg også godt du kan gå ud fra, at han nyder at være sammen med dig i lige så høj grad som du.
I ser film sammen, holder i hånden, ligger tæt sammen og siger I elsker hinanden. Så I lyder til at have et dejligt forhold og som du siger kunne det næste være et kys. Jeg forstår godt du gerne vil have, at han kysser dig. Så hvis du synes det virker naturligt en dag, kan du jo prøve at nærme dig ham lidt mere end du plejer og se hans reaktion. Hvis det så virker naturligt at kysse, synes jeg bare du skal gøre det, hvis du har det godt med det.
Jeg forstår godt hvis det kan være svært at nyde det i har sammen nu, når du gerne vil noget mere. Men hvis du ikke kan få dig selv til det, og du VIL vente til han kysser dig, synes jeg du skal prøve så godt du kan, at nyde det i har sammen nu.
En anden mulighed er, at du meget diskret kan lede samtalen hen på et kys, hvor du ikke spørger direkte om I to skal kysse, men istedet spørger om han har tænkt på at kysse dig eller kan forestille sig det. Så bliver det ikke så direkte og du vil måske også føle det knapt så grænseoverskridende at skulle spørge ham.
Ift. at blive kærester, kan det ofte være noget, der kommer naturligt efter, at man har ses et stykke tid og er begyndt at kysse, når man ses. Samtidig betyder det ofte ikke så meget om man kysser eller bliver kærester først.
En anden mulighed er, at du kan spørge en ven/veninde til råds. Det kan nogle gange være rart at snakke med en man kender godt, da de så måske kan give dig et godt råd, fordi de kender dig godt og ved hvordan du er som person.
Held og lykke med det!
Venlig hilsen Maria