Jeg tror han er forelsket i mig, hvad kan jeg gøre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej ;) Jeg har et problem, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal håndtere. Jeg hænger ud med en stor gruppe venner både i, og uden for skolen, og blandt dem er en dreng som jeg mistænker for at være småforelsket i mig. Vi kommer med jævne mellemrum op at skændes, og her for nylig gik det rigtig galt, han blev ved med at irritere mig, vi blev uvenner, og talte ikke til hinanden de næste par dage. Han driller mig tit, og det er som om han bliver mere sur på mig end på andre, og jeg er bange for, det er fordi han kan lide mig. Men hvordan kan jeg blive sikker? og hvad kan det ellers skyldes? Han er ikke typen der er god til at udtrykke sine følelser, og ville helt sikkert ikke indrømme det, hvis jeg spurgte ham. Jeg er træt af, ikke at kunne finde ud af hvor jeg har ham, han er en rigtig god ven, jeg er glad for ham, men nogle gange driver han mig til vanvid. Jeg ville ønske vi bare kunne være almindelige venner, jeg gider ikke skændes mere, og er bange for det skal gå ud over vores venskab. Desuden vil jeg ikke såre ham, for han er som sagt en rigtig god ven, og jeg er selv ulykkeligt forelsket i en anden, og ved hvor ondt det gør. Hvad kan jeg gøre? Kærlig hilsen mig.

Svar:
Hej med dig.
0
false
21
18 pkt
0
false
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Jeg kan godt forstå det ikke er så nemt at finde ud af, hvad du lige skal gøre. Det er ikke altid så nemt at regne ud hvad andre tænker og føler.
Jeg kan desværre heller ikke sige præcist hvad han tænker og føler, når han reagerer som han gør. Men når du skriver han tit driller, så tror jeg sagtens det kan have noget at gøre med, at han er småforelsket I dig. Hvis han er typen der ikke er så god til at udtrykke sine følelser, så kan det at irriterer dig, godt være en metode for ham, til at få dig til at ligge mærke til ham. Hvis han er lidt forelsket i dig, så vil han sikkert prøve at gøre hvad som helst, for at få din opmærksomhed.
Jeg kan godt forstå du er træt af, at du ikke ved hvor du har ham. Den eneste måde du kan finde ud af det på, er nok at prøve at spørge ham, selvom det ikke er sikkert han vil indrømme det. Hvis du gerne vil være venner med ham, så kan du måske prøve at give ham noget mere opmærksomhed ved at lave noget sammen med ham, spørge om I skal hænge ud eller andet? På den måde kan han finde ud af, at du gerne vil være hans ven. Hvis han kan mærke det, så kan det være at han vil stoppe med at drille dig så meget?
Jeg håber du finder en god løsning på det, så I kan blive almindelige venner.
Mange hilsner Sine