Jeg så ked af det
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Mn kæreste så et billede hvor en veninde og jeg kyssede e fyr på kinden, det var forkert, men han har tilgivet mig, men han er stadig irritert på mig. Men jeg synes dt så hårdt. Hvad kan jeg gøre?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit brev hertil Cyberhus. Jeg synes, at det lyder fint, at din kæreste har tilgivet dig for billedet, hvor du kysser en fyr på kinden. Det virker til, at I har fået talt lidt om det, når du ved at han har tilgivet dig. Samtidig så virker det ikke til, at I har fået talt helt nok ud omkring det, når han stadig virker irriteret på dig?
Det er helt naturligt, at der kan opstå jalousi i et forhold. Når din kæreste bliver jaloux over billedet, så fortæller det noget om, at han er rigtig glad for dig. Det er helt almindeligt med en smule jalousi, men samtidig er det selvfølgelig vigtigt, at det ikke tager overhånd og kommer til at fylde for meget i et forhold. Måske kan du vende hans jalousi om til noget positivt og tænke, at det er fordi du betyder noget særligt for ham, at han har svært ved at se billedet?
Mit bedste råd er, at du skal prøve at snakke med din kæreste om det du mærker. Du kan fx fortælle ham, at du synes han har ændret sin adfærd overfor dig på det seneste? Du kan også starte med at fortælle ham, at du synes der har været en lidt mærkelig stemning mellem jer, siden han så billedet og måske spørge ind til, om det er rigtigt? Der er mange måder, at starte sådan en snak på, så prøv at mærk efter, hvordan sådan en snak kan virke mest naturlig for dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar, så jeres forhold ikke længere skal føles helt så hårdt for dig at være i.
De bedste hilsner fra Signe