jeg må ikke være alene med min kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej med jer, Cyberhus. Jeg er en pige på 14 der er kommet i en rigtig træls situation. Jeg må ikke være hos min kæreste, og han må ikke være hos mig. Jeg har en kæreste på 15 som jeg er rigtig glad for. Vi har ikke været i seng sammen men vi kæler. Forleden var jeg sikker på jeg skulle være alene hjemme hele aftnen fordi mine forældre ville komme sent hjem. Jeg havde inviteret min kæreste over. Vi ville sidde i stuen og se en film på det det store tv. Vi kyssede en del og det udartede self. Jeg trak bukserne ned om enden, så han kunne give mig finger, og min kæreste tog også sin tissemand frem. Da jeg kunne høre han var ved at være der gned jeg rigtig hårdt og han sprøjtede ud over det hele – mest på sofaen. Men i det samme kunne vi høre døren gå, mine forældre kom hjem. Fjernsynet havde jo larmet og vi var heller ikke helt lydløse så vi havde ikke hørt bilen. Min kæreste nåede at få tissemanden ind i bukserne, men jeg kunne ikke få de stramme cowboybukser op om enden. Så stod min mor i døren. Hun kiggede på os og sagde så bare til min kæreste, at han vist skulle hjem nu og til mig at jeg måtte se at tørre op. Der lå jo sæd på lædersofaen. Jeg havde altså misforstået, at mine forældre ville komme sent hjem. Da min kæreste var gået, sagde min mor bare, at han ikke skulle komme her mere, og at jeg heller ikke skulle besøge ham. Ellers har vi ikke snakket om det der skete. Det er ikke noget man snakker om hjemme hos os. Min kæreste var lidt sur over, at jeg havde misforstået det med at være alene hjemme – det var jo også pinligt for ham. Men ellers har han taget det pænt og holder da ved endnu selvom vi må mødes i byen, på bibloteket, på Burger King eller andre steder. Vi går ikke på samme skole. Men jeg er bange for han med tiden bliver træt af at vi ikke kan være alene sammen hos hinanden og kysse. Måske mister jeg ham? Kan I give et godt råd?

Svar:
Hej.
Jeg kan godt forstå, at du synes det er en træls situation at stå i! Det er også virkelig uheldigt for Jer at din mor pludselig stod i døren, mens I var ved at kæle for hinanden. Men hvor er det godt at høre at I stadig er sammen, og har fundet nogle alternativer til hvor I kan mødes, når I ikke har mulighed for at være hos dig. Jeg kommer til at tænke på, om I mon har mulighed for at være hjemme ved din kæreste af og til?
Du skriver, at du er bange for at miste ham, fordi han bliver træt af at I ikke kan være alene. Jeg synes du skal snakke med ham om det. Fortæl han at det bekymrer dig, og at du er bange for at miste ham. Jeg synes det er vigtigt at I får snakket om Jeres situation, så du ved hvor han står i forhold til det hele. I princippet, kan det være at din kærste går og tænker de samme ting som dig, og så vil det være en lettelse for Jer at få snakket om det.
Samtidig synes jeg, at du skal snakke med din mor om hvordan du har det med det hele. Jeg synes ikke der vil være noget underligt i at du fortalte hende, at du synes det var en meget akavet oplevelse for Jer alle tre den dag, og du godt kan forstå at hun blev overrasket. Men samtidig skal du fortælle hende at du er ked af at du ikke må få din kæreste på besøg mere, for Jeres forhold har ikke ændret sig af den grund. Hvis det er meget svært at skulle tage snakken med hende, synes jeg du skal skrive et brev og fortælle hende de her ting.
Selvom jeg godt kan forstå, at du synes det vil være træls med en masse regler, kunne du prøve at imødekomme din mor ved at sige til hende, at I kan lave nogle aftaler om hvordan det skal være når din kæreste er på besøg. Det skal selvfølgelig være aftaler som er fair i forhold til Jer alle. På den måde rækker du armen ud til din mor og det kan være at hun bløder lidt op i forhold til din kæreste.
Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med det hele!
Venlig hilsen
Nina