Jeg kommer aldrig
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej.
Jeg er 16 og har en kæreste. Vi har ofte sex. Hvilken jeg er rigtig glad for, og jeg nyder det meget. Jeg tror virkelig, han er dygtig i sengen, han har i hvert fald meget erfarring. Jeg tænder utrolig meget på ham og har tit lyst til at have sex med ham, og føler mig også ofte liderlig. Det hele er egentlig rigtig godt og dejlig. Jeg elsker ham rigtig meget.
Problemet er bare, at jeg aldrig kommer. Det er rart og jeg nyder det, men det kan overhovedet ikke måle sig med når jeg f.eks. onanerer med bruseren.
Jeg ved ikke hvad, der er galt, og jeg kan ikke forstå hvordan, det kan være så svært. Det frustrerer mig, fordi jeg ofte skal lade som om, det er bedre end det. Og fordi jeg er bange, for hvad der er galt med mig, og egentlig ikke håber mit sexliv forbliver sådan.
Men vi er heller ikke der, hvor jeg føler vi kan snakke om det, selvom jeg føler mig meget tryg med ham, ville der bare være for akavet.
Jeg har haft en kæreste før, og vi havde også meget sex, men heller ikke han kunne få mig til at komme. Men det var noget helt andet. Jeg var slet ikke så tryg med ham, og vores forhold var egentlig ikke så godt.
Nogle råd?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, du godt kunne tænke dig at få orgasme med din nuværende kæreste, som det lyder som om, du har et rigtig godt forhold til.
At få orgasme er den ultimative følelse ved sex, men er bestemt ikke det eneste ved sex, som er rart. Det er også rart at blive berørt, nusset, kysset og generelt bare være nøgne sammen. Nogen gange kommer man til at fokusere så meget på orgasme, at man glemmer alt det andet dejlige omkring sex. Pas derfor på med at tænke orgasmen som målet med sex, men måske i stedet som en ekstra bonus, man ikke kan være sikker på at opnå.
Orgasme er lige så meget en psykisk størrelse som en fysisk. Med det mener jeg, at for at få orgasme skal man kunne give helt slip i sine tanker. Man skal sørge for ikke at tænke på alt muligt andet og bare være til stede i selve sexakten. Hvis man er for koncentret omkring ønsket om at få orgasme, glemmer man måske at nyde sexen, hvorfor orgasmen aldrig kommer. Kroppen skal nemlig være helt afslappet og tilpas, før man kan få en orgasme. Jeg tror derfor, det handler om, at du skal forsøge at slappe endnu mere af, når du har sex med din kæreste.
Prøv også at overføre nogle af dine tanker fra onani til sex med din kæreste. Hvilke tanker gør du dig, når du onanerer med bruseren? Måske kan du prøve at tænke på nogle af de samme ting, når din kæreste og dig har sex. Det kan også være andre ting ved brusersituationen, som gør, at du kan få orgasme her. Når man er tilpas og har det dejligt varmt, er det lettere at få orgasme. Et varmt bad kan derfor hjælpe en på vej. Det kan også være en idé at tage din kæreste med i bad og have sex i badet.
Selvom du endnu ikke føler, du er klar til at tale med ham om det, tror jeg, det er en god idé at gøre det, hvis det fortsætter. Hvis I får sat ord på, hvad I hver især kan lide, bliver det nemmere at imødekomme hinandens behov. Husk at vær ærlig. Hvis du ikke er ærlig, kan han ikke vide, at der er noget galt.
Hvis du har mod på det, kan du høre nogle af dine veninder, om de har oplevet noget lignende. Det kan være, de har nogle råd til, hvad du kan gøre.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kh. Matilde