Jeg kan ik lave sæd endnu

brevkassespørgsmål

Jeg kan ik lave sæd endnu

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej, jeg er 13 år og jeg kan ik lave sød endnu,

er der noget galt, eller hvad?

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over, hvordan det kan være, at du ikke kan lave sæd endnu. Jeg kan berolige dig med, at det er helt normalt at du ikke producerer sæd endnu.

Drenge begynder at producerer sæd, når de kommer i puberteten. Nu ved jeg ikke, om du er begyndt at komme i puberteten, men ellers plejer de fleste drenge at komme i puberteten omkring 13 års alderen. Kendetegnet for puberteten er at penis og tekstiklerne vokser, der begynder at komme ansigtshår, og stemmen går i overgang. Men selvom du er kommet i puberteten, så kan der godt gå lidt tid før du får udløsning. Når du så får din første udløsning, så vil det også være helt normalt, hvis der ikke kommer så meget sæd, fordi kroppen ikke producerer så meget.

Så det er altså helt normalt, at du ikke kan lave sæd endnu, men det skal nok komme lige pludselig.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål