Jeg ikke er teenager mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej cyberhus
Håber det er det rigtige sted jeg skriver selvom jeg ikke er teenager mere. Der er den her mand... Vi har flirtet et godt stykke tid og jeg  lidt forelsket i ham, men ikke meget. Vi har begge sagt at vi tænder på hinanden og at vi godt kunne tænke at have sex. Jeg er jomfru, han er en meget ældre end mig og mere erfaren sexsuelt. Han forslog her for nyligt at vi kunne mødes på hans kontor efter arbejdstid (for at bolle...) han gav mig hans private mail. Jeg har sms'et til ham ca 5 gange og kun fået ét svar. Har også skrevet et par mails, men han svarer ikke. han har skrevet på SMS han vil ringe, men gør det ikke. Hver gang vi har snakket i telefon har det været mig som ringede ham op. Er i tvivl hvad han vil. Det var ham der begyndte at flirte med mig, men hvorfor gøre det, hvis han ikke mener det. Han ved godt det er ulovligt med os to men flirter og kysser mig alligevel.  Han ved jeg har psykiske problemer og tager antidpressiv medicin og har lavt selvværd. Forstår ikke det her og har ingen venner jeg kan spørge, har nemlig ingen venner. Jeg har ingen erfaring på det her område.

Svar:
Hej med dig.
Jeg vil starte med at fortælle dig, at jeg synes, det er rigtig godt, at du skriver herind med dine tanker og forundringer. Når man ikke rigtig føler, man har nogen at snakke med og ikke har så meget erfaring inden for et bestemt område, kan det nemlig være rigtig rart at spørge andre til råds. Jeg forstår godt, du er forvirret og i tvivl om, hvad du skal gøre, og jeg vil forsøge at hjælpe dig efter bedste evne.
Jeg tror, mange piger på din alder kender følelsen af at blive betaget af en mand, som er en del år ældre end dem selv. Der er noget spændende over de lidt mere erfarne mænd, som ofte giver unge piger opmærksomhed og får dem til at føle sig specielle. Som udgangspunkt er der ikke noget forkert i at blive forelsket og have noget kørende med en ældre mand, men der er mange ting, man skal være opmærksom på, så man ikke bare lader sig rive med, men husker at passe på sig selv. Jeg kan høre på dig, at du har din fornuft med, fordi du undrer dig over nogle af de ting, han siger og gør. Det er rigtig godt, og det skal du endelig blive ved med.
Hvad han lige præcis vil, og hvorfor han gør, som han gør, kan jeg ikke give dig et direkte svar på. Det er nemlig kun ham selv, der kender svaret. Du skriver ikke, om han i forvejen er i et andet forhold, men hvis han er det, kan det måske forklare en del. Det kan nemlig være, hans dårlige samvittighed over at køre et dobbeltspil får ham til at afholde sig fra at skrive til dig og vise dig den interesse, du ønsker. Det kan også være, han - ligesom dig - er lidt i tvivl om, hvad det er, I to har kørende, fordi I har forskellig alder og er forskellige steder i livet. Der kan være mange forklaringer på, han ikke holder, hvad han lover og ikke gør, som du gerne vil have ham til. Jeg tænker, at den bedste måde, hvorpå du kan finde ud af, hvad han vil, er ved at spørge ham direkte. Fortæl ham, at han har sendt mange blandede signaler, og at du har brug for et klart svar. Fordi han er ældre og mere erfaren, tror jeg ikke, det vil komme bag på ham, hvis du beder ham om at melde klart ud, og det skylder han dig også at gøre.
Jeg ved ikke, om du har følelser for manden, men jeg fornemmer, at du kan lide ham og vil derfor råde dig til at passe på dig selv. Ud fra det, du skriver, kunne det nemlig godt tyde på, at han primært er interesseret i sex med dig og ellers ikke tager så mange hensyn til dig. Hvis I har forskellige mål og ønsker for jeres "forhold", kan det meget nemt ende med, at en af jer bliver såret, fordi den anden ikke vil lige så meget som en selv. Derfor er det vigtigt, at du hele tiden fornemmer dig frem ift. at finde ud af, hvor meget han vil med dig, og hvad han godt kan lide ved dig. Igen vil jeg altså opfordre dig til at snakke med ham om tingene. I er begge voksne mennesker, og jeg synes, det er på tide, I tager en snak om, hvad det er, der foregår imellem jer. I snakken vil du også kunne spørge til, hvorfor han ikke svarer dig, ikke skriver, men alligevel virker interesseret.
Det virker på dig som om, du godt kunne tænke dig at spørge nogle veninder til råds. At du ikke føler, du har nogen omkring dig, er derfor rigtig ærgerligt. Jeg tænker, du måske kan prøve at skrive et indlæg i "Debatten" her i Cyberhus og høre andre piger, hvad de tænker, og om de kender til det. Som sagt tror jeg ikke, du er ene om din forelskelse i ældre mænd, så det kan måske være rart for dig at høre andre, hvad de mener om det, og om de også har prøvet det - selvom du ikke kender dem personligt.
Her til sidst vil jeg ønske dig held og lykke med det. Husk på, at han ikke er den eneste mand i verden, så hvis det viser sig, at det ikke skal være ham og dig, er der mange spændende fisk i vandet, som du måske bare skal igang med at udforske.
Kh. Matilde