Jeg er VIRKELIG forelsket i en dreng fra min parelelklasse.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en pige som har et kæmpe problem.
jeg er rigtig forelsket i en fra min parelelklasse. Min veninde siger at hun kan se at godt kan lide mig, og at vi passer rigtig godt sammen. Men jeg ved ikke hvad jeg skal tror på. Fordi inderst inde kan jeg mærke at jeg virkelig godt kan lide ham, men jeg er bare bange for at kan ikke kan lide mig.
Fordi jeg er nemlig rimlig genert så jeg syndes det ville være for pinligt at fortælle ham det hvis han nu slet ikke kan lide mig. Jeg har ikke fortalt gtil min venide at jeg er forelsket i ham fordi at hun var en gang rigtig vild men ham, og sagde at hvis jeg nogensinde ville kysse ham ville hun blive rigtig sur på mig. Men hun har hun heldivis fundet en anden kæreste.
Jeg har aldrig harft en kæreste, men kunne helt vild godt tænke mig det. Men det er bare ham jeg ville komme sammen med og ingen andre. jeg er også bare bange for at han kun kigger på hvordan man ser ud, med bryster og sådan. Fordi hans bedste ven har engang været kærester med min besteveninde og jeg tror nemlig at han næsten kun kigger på sådan noget fordi min bedsteveninde bruger nemlig 80c i bh.
Men på en måde ikke fordi hvor vi var i skøjte hallen kørte ham og hans bedsteven hen mod mig og min anden veninde og forskræket os. Men min veninde siger at det nok er mig de er forelsket i men jeg ved ikke hvad jeg skal tro. fordi en anden gang kom den ene af dem hen og tog hænderne på min skulder og sagde bøøh... Hvad skal jeg gøre jeg er rimlig forviret.
mvh. den forviret....

Svar:
Hej
At være vild med nogen er en dejlig ting. Men det erv også helt normalt at man kan blive usikker på enn masse ting.
Som du skriver er du usikker på om han kan lide dig. Det lyder til at han opsøger kontakt med dig. Det kan godt betyde, at han også er interesseret i dig.
Bare fordi hans kammerat har haft en kæreste med store bryster, betyder det ikke at det er det, ham du er vild med vil have. Der er stor forskel på hvad fyre finder tiltrækkende. Der er mange andre ting end bryster, der vigtige for hvad drenge falder for. Den bedste måde at finde ud af om han er interesseret i dig, er ved at gøre ham opmærksom på at du kan lide ham. Du kan flirte med ham, sørg for at få øjenkontakt med ham ofte og smil. Og prøv at komme i snak med ham, eller foreslå at i kan lave noget sammen en dag, for eksempel se en film.
I forhold til din veninde, er det en god ide at snakke med hende om dine følelser, før du prøver på noget med fyren. Når hun har en anden kæreste nu, vil hun nok se det rimelige i at du kan blive kærester med ham her.
Venlig hilsen Denise