jeg er mega jaloux!

brevkassespørgsmål

jeg er mega jaloux!

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

hey :) jeg var til en fest for et år siden og gå i seng med en dreng fra min skole!( som jeg var total forelsket i ) han ville så ikke ha noget med mig at gøre dagen efter!! :O (ham kalder vi "tim" ) nu er vi begyndt at snakke og skrive sammen! og vi har skrevet om hvad der skete! og alt det der :) men der går en pige på min skole som har gået der ½ år men har kun være der i 3 unger... hun er mega pæn! :/ nå men jeg tror godt "tim" kan lide hende og jeg så at de næsten krammede i dag! :'O jeg bliver så mega meget jaloux! jeg kan ikke lide hende! for hun er for meget sammen med "tim"! (det skal siges at "tim" godt kan være ond mod mig! men ikke så meget mere...) jeg kan ikke sådan lide "tim" hvorfor er jeg jaloux ?!

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du spørger og jeg vil gerne prøve at svare dig på, hvorfor det kunne tænkes at du bliver jaloux.

Selvom du skriver du ikke sådan kan lide "Tim", så tænker jeg, at du nok alligevel har lidt følelser for ham stadig. Du skriver at I har været i seng sammen og nu stadig skriver sammen. Når I har været så tætte på hinanden rent fysisk, så er det svært at udelukke følelser. Jeg forestiller mig, at især du lagde mange følelser i det, også fordi du dengang var totalt forelsket i ham.

Når I stadig skriver sammen, så forestiller jeg mig også, at det er fordi du inderst inde godt kan lide at have kontakt med ham og at han giver dig opmærksomhed. Så selvom du ikke kan sådan kan lide "Tim", så tror jeg alligevel du har følelser for ham, som gør at du bliver jaloux når du ser ham kramme en anden pige.

Følelser kan man heller ikke bare sådan styre. Så selvom du måske siger til dig selv at du ikke sådan kan lide ham, så kan det sagtens være at du alligevel har følelser for ham, som gør at han helst ikke skal have andre. Når disse følelser er der, så vi du helt naturligt blive jaloux når han bruger mere tid med anden pige end dig.

Jeg håber at det gav mening for dig, at du måske nemmere kan forstå hvorfor du mærker jalousi-følelsen.

De bedste hilsner Sine