Jeg er fuqt!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er en dreng på 13 år, og er lige blevet forælsket i en pige på 14. Vi går til en fritids aktivitet sammen, og det er det eneste tidspunkt at jeg ser hende.
jeg har prøvet og flirte lidt med hende, men jeg føler ikke at jeg kommer nogle steder med det. Har i nogle små fif?

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det dejligt, at du er blevet forelsket i en pige. Det kan godt være lidt svært at finde ud af, hvordan man kan blive til mere end blot venner. Du er helt sikkert ikke den eneste, som har det sådan.
Jeg synes at det lyder godt, at du har prøvet at flirte lidt med hende. Det er altid en god start, at give hende lidt opmærksomhed. Selvom det kan være lidt grænseoverskridende, så kan det næste skridt for dig måske være, at tage initiativ til at I skal ses udover jeres fritidsaktivitet. Det kan være, at du kan starte med at spørge om hun har lyst til at gå en tur med dig efter jeres fritidsaktivitet. Hvis du har mod på det, kan du også spørge hende om hun har lyst til at tage en tur i biografen, at tage ud og bowle eller noget andet? Det kan være en god idé at lave noget sammen, hvor man ikke er tvunget til at snakke sammen hele tiden, for det kan godt være lidt overvældende at være alene sammen de første par gange. Måske kan I lave noget i forlængelse af jeres fritidsaktivitet, som at gå en tur i byen sammen eller måske lave lektier sammen. Hvis I har nogle fælles venner, så kan det også være en idé at lave noget sammen flere personer til at starte med.
Jeg kan godt forstå, hvis det kan være svært at tage et sådan stort skridt, men det lyder også til at du har lyst til at der skal ske noget videre med hende. Hvis det er svært at spørge hende ansigt til ansigt, så kan du også skrive til hende. Måske I begge har Facebook, så du kan skrive til hende der, ellers sende hende en sms besked.
Hvis det er et for stort skridt at være alene sammen, så kan du i stedet prøve at skrive lidt med hende til at starte med. Du skriver ikke, hvilken slags aktivitet i går til sammen, for ellers kan det måske også være en mulighed at prøve at snakke med hende der. Det kan måske også give anledning til at starte en chat/sms-samtale. Nogen gange kan det være lidt nemmere at invitere en pige ud, når man har skrevet lidt sammen i forvejen, så det måske kommer lidt mere naturligt og ikke helt ud af det blå, hvis I ikke har snakket sammen før. Måske du kan spørge ind til hendes andre interesser, og se om I har noget til fælles, og at I kan lave noget sammen, der har noget med det at gøre.
Som sagt kan det godt være lidt skræmmende, at skulle invitere en pige ud, men jeg er sikker på, at de fleste piger kun vil være smigret og glad for at få sådan et tilbud. Hvis du er lidt nervøs omkring det, så kan det også være en god idé at tale med en ven eller måske din far om det, og få nogle gode råd til, hvad du ellers kan gøre. Tit så handler det om, at prøve at tage så meget mod til sig som man kan og ellers bare springe ud i det, og snakke med hende og invitere hende ud. På den måde vil du ikke fortryde senere, at du ikke fik gjort noget ved din forelskelse.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og så vil jeg ellers ønske dig held og lykke med pigen.
Mange hilsner
Pernille