Jeg er forelsket, men hun er svær og læse.

brevkassespørgsmål

Jeg er forelsket, men hun er svær og læse.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg er lige startet på efterskole for 2 uger siden. Jeg er begyndt og snakke med en pige, men er ikke sikker på om hun kan li mig. Jeg har snakket med hende hun bor sammen med, og hun siger hun synes jeg er sød og det kan måske godt føre til mere, men problemet er hun synes en der hedder Thomas også er sød, men de snakker ikke så meget sammen. Hun ved ikke hvad hun skal vælge og hun har svært ved at stole på drenge har hende veninde fortalt og det er altid mig der skriver til hende. Jeg snakker tit med hende, men det er altid mig der starter samtalen. Hvad skal jeg gøre? skal jeg lade hende tænke over hvem hun skal vælge eller kan jeg præge hendes vælg på nogen måder? Please help me.

Svar:

Hej

Det lyder dejligt at du har mødt en pige som du er blevet vild med. Jeg kan forstå at du er bange for at hun skal vælge en anden fyr.

Hvis hun er i tvivl og har brug for at tænke over det, skal du passe på med at presse på. Hvis du ofte beder hende om at tage stilling kan det betyde at hun går i den anden retning, hvis hun ikke kan lide at bliver presset. Men det er en god ide at snakke med hende om det. Fortæl hende, at du kan lide hende, og du vil være sød mod hende. Hvis hun har svært ved at stole på drenge, har hun måske brug for at høre at hun godt kan stole på dig.

Det er altid dejligt at have en kæreste som man også er gode venner med og kan snakke med. Så det lyder til i har en god start.

Venlig hilsen Denise