Jeg er forelsket i min lærer

brevkassespørgsmål

Jeg er forelsket i min lærer

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Kære brevkasse, jeg har et stort problem, jeg er forelsket i min matematiklærer, og bliver det bare værre og værre. Det startede med at jeg bare syntes han var en god lærer, men det har udviklet sig til at jeg er blevet meget forelsket. Jeg ved det er mærkeligt, han er 15 år ældre end mig, og har ovenikøbet en kæreste, men jeg kan ikke holde op med at tænke på ham. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, i starten tænkte jeg at det hurtigt ville holde op igen, men jeg er mere forelsket end nogensinde. Jeg har prøvet at være forelsket før, men ikke på denne måde, og det gør mig virkelig ulykkelig. Han er voksen, min lærer tilmed, og jeg ved det ikke kan blive os, men jeg kan ikke glemme ham. Jeg er begyndt at hade at have weekend, fordi jeg ikke ser ham, og når jeg sidder derhjemme kan jeg ikke lade være med at drømme om ham. Jeg har fortalt det til mine veninder, og det hjælper at have nogen at snakke med, men de forstår det ikke til fulde. Jeg ved at det måske er svært at give mig et godt råd, men jeg er virkelig i vildrede og aner ikke hvad jeg skal gøre. MVH mig

Svar:

Hej med dig..

Jeg kan godt mærke på dig, at du er meget forelsket i din kærlighed og ulykkelig kærlighed gør bare ondt. Det kan gøre de dage hvor man ikke ser personen svære og det kan pludselig fylde det hele.

Og ved du hvad.. det er ikke spor mærkeligt du er blevet forelsket i din lærer og det er der mange unge der oplever. Man kan ikke kontrollere kærligheden eller bestemme hvem man bliver forelsket i og hvem man ikke bliver forelsket i. Og det er jo nok også derfor der findes ulykkelig kærlighed.

Jeg tror man kan få et kæmpe crush på sin lærer eller bare en person som er meget ældre end en selv, fordi personen virker mere moden på mange områder. Personen kan derfor virke helt vildt dejlig og en person som man har det rigtig godt med. Når det så er din lærer og du synes han er en god lærer, ja så kan han blive endnu mere spændende.

Nu oplever du en stærk forelskelse til din lærer, men du har også indset at det ikke kan blive jer, fordi han er for gammel og fordi han er din lærer. Og det er vigtigt at du ved det, fordi ellers ville det endnu sværere, hvis du gik rundt og troede at det en dag kunne ske.

Du har også snakket om det med dine veninder og det er super godt, fordi det kan hjælpe at dele sine følelser med andre. Du kan faktisk mærke at det hjælper lidt, selvom de ikke kan forstå det helt.

Du har ret i at det kan være svært at give dig et råd, fordi der er ikke en eller knap du kan trykke på og så er dine følelser væk. Men jeg har alligevel et par ting jeg gerne vil skrive til dig og måske kan det hjælpe lidt.

Det første handler om at acceptere at du har de her følelser og at de ikke lige går væk med det samme. Det er okay at du er blevet forelsket og jeg tror de fleste oplever at blive forelsket flere gange i deres liv, i personer som de ikke kan blive kærester med.

Så det er lidt en del af livet, kan man sige. Men jeg synes alligevel der er to ting du kan prøve at gøre:

Prøv at fokusere ekstra meget på din kæreste de kommende uger. Prøv at lave et par ekstra fede ting med ham, noget som I begge to synes er rigtig sjovt og dejligt. Det kan være en måde at fjerne dit fokus lidt og mere mærke dine følelser for din kæreste end for din lærer.

Det samme gælder med dine veninder, altså prøve at lave ting som får smilet frem på dine læber. På den måde oplever du følelser og ting som ikke har noget at gøre med din lærer.

Noget andet er at blive ved med at snakke om det, men det kunne også være en ide at snakke med en voksen om det. Nu kender jeg ikke dit forhold til dine forældre, men hvis du snakker godt med dem kunne det være en mulighed. Men det kunne også være en anden lærer, eller en anden fra din familie, eller en helt tredie.

Ved at snakke om det, både med en veninde og en voksen, så får du mulighed for at fortælle om dine følelser og det kan bare være rart, men du får også nogle svar og noget respons, som kan være med til at udvikle dig og få dig til at se din lærer på en anden måde. Og på den måde mere se ham som en fed og dejlig person, end en person som du er forelsket i.

Jeg håber du kan bruge mit svar..

De bedste hilsner

Camilla