Jeg er forelsket i min grandkusine
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Har været det i lang tid (4-5 år), hun er ca. 1 år yngre end mig. Skulle besøge min fætter, hende og hendes søskende kom op, da de er min fætters undernabo. jeg først så hende i sommerferien, blev jeg faktisk ret genert, så det jeg gjode (som var ret underlig), at jeg lod som om, at jeg hadede dem, men kærlighed får folk til at gøre underlige ting. Jeg tror også at hun også hadede mig (forsjov håber jeg). Da vi for det meste smilte til hinanden. Vi lærte hinanden bedre at kende, indtil jeg fandt ud af, at vi havde nogle fællesinteresser. Hun spurgte om mit nummer i påskeferien i denne her år. Vi får set hinanden 1-2 gange om året, som ikke er særlig meget. Vi har skevet til hinanden nogle par gange om året. Nogle gange skriver hun så søde ord til mig, at hun fik mig til at ligne en idiot midt på gaden. Selvfølgelig skriver jeg også nogle tilbage. Men jeg er i tvivl i mange ting, men hun er så vidunderlig. Det føles af og til som om jeg sover på en lyserød sky, når jeg tænker på hende. Jeg kan ikke sove, da jeg savner hende inderlig meget. Jeg har brug for hjælp :(

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at du er blevet rigtig forelsket i din grandkusine og som du allerede har oplevet, så kan det både være en dejlig brusende følelse og man svæver bare rundt på den her lyserøde sky. Men det kan også være svært og gøre ondt inden i, når man ikke ser den person så tit eller hvis man er usikker på hvordan den anden føler det.
Det lyder til at hun også er glad for dig, men måske kunne det være rart for dig, at finde ud af om det er som venner eller hun også ligger søvnløs om natten.
Jeg tænker at du kan gøre to ting nu...
Det ene er at åbne op over for hende og fortælle hende hvordan du føler og så spørge hvordan hun har det med dig. Du kan måske skrive det til hende, hvis du synes det er for svært at sige direkte til hende.
Jeg ved godt, at det ikke er så nemt og man kan føle sig helt sådan sårbar og tænker måske meget på hvordan den anden vil reagerer. Men prøv at tænke på hvordan du selv vil reagerer, hvis der var en pige der fortalte dig at du var dejlig og at hun var forelsket i dig. Jeg tror de fleste ville blive glade, også selvom de måske hellere bare vil være venner. Så det er faktisk ikke så farligt som man tit selv går og tror.
Den anden ting er, at prøve at være mere sammen med hende og så finde ud af stille og roligt, om jeres forhold vil udvikle sig og om du føler hun også kan lide dig på den måde.
Nu ved jeg ikke om I bor langt fra hinanden, men måske kunne du spørge hende om hun vil med i biografen en dag. Du kunne jo også besøge din fætter lidt mere og så aftale noget med hende en af de dage, men ellers kunne det være over facebook og skype. Det kan være en god ide at se hinanden, fordi så bliver det lidt mere personligt og det kan være nemmere at se og mærke om hun også kan lide dig på den måde.
Så kærlighed er noget sjovt noget og når man er forelsket synes jeg man skal finde ud af om der er noget i det, for ellers kan man gå rundt i meget lang tid og ikke tænke på andet.
Held og lykke med det hele..
Venlig hilsen
Erroll