Jeg er forelsket<3
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej :). Jeg er forelsket i en dreng, og det har jeg været i mange år. Jeg kan bare ikke lad vær med at tænke på ham. Han råber "Hej C...!" og løber hen til mig, som om at han er forelsket i mig. Jeg ved BARE ikke om han er forelsket i mig, men jeg håber at han er. Jeg har lige fundet ud, at min bedsteveninde hun også er forelsket i ham, men jeg tør ikke at sige til hende, når jeg er også forelsket i ham. Hvad nu hvis at hun blev sur?. Mig og drengen har aftalet at vi skal snart besøg hindandan.

Svar:
Hej :)
Det er en svær situation, du er havnet i. Det er hårdt, når to veninder bliver forelsket i den samme fyr. Så jeg kan godt forstå, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre. Skal du sige noget til din veninde og risikere, at hun bliver sur, eller skal du ignorere dine følelser eller måske holde jeres forhold hemmeligt?
Jeg vil gerne komme med mit bud på, hvad jeg synes, du skal gøre. Jeg synes, du skal snakke med din veninde. Den her slags skal man ikke holde hemmeligt. Når man er så heldig at blive forelsket i en, som måske også gengælder følelserne, så fortjener det en chance. Jeg synes altså hverken, at du skal holde dine følelser hemmelige eller et eventuelt forhold. Prøv også at tænke på, hvor ked af det, din veninde ville blive, hvis hun så fandt ud af, at du havde holdt de her ting skjulte for hende.
Du skriver ikke noget om, hvor tætte dig og din veninde er. Men prøv alligevel at tage en snak med hende om det her. Fortæl hende hvordan du har det med den her dreng og fortæl hende, at I har snakket om at mødes, og at du håber på, at det betyder, at han også er forelsket i dig. Snak med hende om, at du godt ved, at hun også er forelsket i ham, men at du håber, at hun forstår, at du bliver nødt til at følge dit hjerte, og at du håber, at I stadig kan være veninder.
Det sker ret ofte, at to veninder bliver forelsket i den samme fyr. Ofte deler veninder samme smag i tøj, musik og fritidsinteresser og altså også i drenge. Hvis den ene er så heldig at blive kærester med fyren - som du altså måske er - er det vigtigt, at hun prøver at respektere sin venindes følelser omkring det. Det vil sige at man prøver at lade være med at snakke om den her fyr hele tiden, selvom man måske har lyst til det. Man skal også huske at blive ved med at passe på sit venskab. Det vil sige at man skal huske at blive ved med at ses og lave ting sammen, selvom en af jer har fået en kæreste og altså måske har fået mindre tid.
Jeg håber, at du kan bruge mine gode råd til noget. Ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
Mange hilsner, Trine