Jeg er forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej brevkasse
Der er en pige fra mit swømmehold som geg godt kan lide jeg er i god kontakt med hende og kænder hende meget godt for ca to måndeder spurgte jeg hende om vi skulle hvære kærester .
hun svarede at hun ikke følte sig klar til en kæreste.
jeg vil bare vide om jeg skal spørge hende igen og hvordan jeg skal gøre det.
Mvh den fortvivlede dreng

Svar:
Hej fortvivlede dreng.
Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre med hende pigen, som du godt kan lide. Det kan være rigtig svært at have følelser for en, hvor man er i tvivl om de gengælder følelserne, og særligt når hun tidligere har sagt, at hun ikke følte sig klar til at have en kæreste.
For det første vil jeg lige sige, at jeg synes at det er super sejt, at du har fulgt dine følelser og spurgt hende, om i skulle være kærester. Det kan nemlig være rigtig svært at gøre, og selvom hun sagde nej, så er det stadig super sejt af dig, at du havde modet til at gøre det. I forhold til om du skal spørge hende igen, så kan det være svært for mig at sige. Det jeg lidt tænker er, om der er noget mellem jer der har ændret sig? Altså er i blevet tættere, eller snakker i mere sammen? For hvis det stort set er det samme som sidst du spurgte hende, så kan det godt være, at hun ikke har det på samme måde. Og det kan være svært at blive afvist igen så hurtigt. Så jeg tænker, at det måske vil være godt at give det lidt tid. 2 måneder er ikke særlig lang tid, så det kan godt være, at hun stadig ikke føler sig klar. Men på den anden side, hvis du kan mærke, at der er noget mellem jer der har ændret sig, altså fx i er begyndt at snakke mere eller skrive mere sammen, så kan du selvfølgelig godt spørge hende, om hun stadig har det på samme måde som sidst du snakkede med hende om at være kærester. Du kan vælge at spørge hende, når i ses til svømning eller skrive det til hende i en sms. Så hvis du gerne vil spørge hende igen, så tænker jeg altså, at du kan spørge hende direkte om hendes følelser har ændret sig.
Når man er vild med en person, så kan det være svært at tænke på andet end vedkommende. Derfor kan det være godt at holde sig beskæftiget, så hun ikke fylder så meget for dig, hvis du beslutter ikke at spørge hende igen. Du kan fx sørge for at ses med venner eller familie, så du ikke er fokuseret på hende. Så længe du fx ikke kommer til at sidde en hel dag og tænke på hende, for så kan det godt føles lidt svært at komme videre. Og derudover er det altid godt at prøve at være opmærksom på alle de andre dejlige piger der findes :-)
Jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Pernille