Jeg er blevet forelsket

brevkassespørgsmål

Jeg er blevet forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 14 år 1 måned siden

jeg er blevet forelsket i en pige, men tørre ike rigtig sige det til nogen, tænk nu hvis de mobber mig &' ike gider være venner med mig mere s; - jeg tørre ike en gang sige det til hende. hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej

Det er en dejlig følelse at være forelsket. Men det kan også være svært. Fx hvis man som dig er forelsket i en af sit eget køn. Det er svært at sige hvad pigen og dine veninder vil sige til det. Det er ikke sikkert at de kan forstå det. Men hvis det er gode venner, vil de formentlig acceptere at det er sådan du har det. Jeg ved ikke om den pige du er forelsket i er til piger. Hvis ikke kan det være svært for hende at forstå at du er forelsket i hende.

Man kan godt opleve at man er forelsket i en veninde. Men nogen gange kan man også forveksle følelser for veninder med en forelskelse. Jeg synes du skal prøve at mærke rigtig godt efter om du virkelig er forelsket. Hvis du er, er det en god ide at snakke med en tæt veninde, dine forældre eller en anden du er tryg ved. Når man snakker om tingene kan man ofte bedre mærke hvad man egentlig føler. Når du er helt afklaret med dine følelser, kan du snakke med pigen om hvad du føler for hende. Det er svært at vide hvordan hun reagerer. Måske er hun interesseret, og hvis ikke er det nemmere for dig at komme over når du har en afklaring på hvad hun føler.

Venlig hilsen Denise

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål