Jeg er begyndt at kunne lide en pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg har begyndt at kunne lide en pige. Og hun er begyndt at skrive med en dreng inde på et spil vi begge spiller. Hun synes han er meget sød. Men hvad skal jeg gøre for at hun begynder at kunne lide mig? Hun er også 13. Vi skriver MEGET sammen over mobil. Ca. 100 sms'er til hinanden om dagen... Hun går kun efter om man er sød. Men hun synes også jeg er meget sød, men nu har hun også lige fået en anden drengs nummer. Så nu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal gøre for at få hende til at kunne lide mig. //Hilsen dreng 13 år.

Svar:
Hej
Du fortæller om en pige som du er vild med. Det lyder til i har en masse
sammen, spiller og skriver med hinanden. Det er en rigtig god start.
Du skriver også, at hun synes du er sød. Jeg synes du skal finde ud af om hun synes du
er sød som ven eller som kæreste. Den bedste måde at finde ud af det på,
er ved at fortælle hende hvordan du føler.
Det kan godt være svært at gøre. Du kan starte med at invitere hende til at lave noget andet end at skrive over computeren eller på telefonen. Det er nemmere at finde ud af
om man har lyst til at være kærester, når man er rigtigt sammen.
Du kan fx spørge om hun vil med i biografen, så i kan lære hinanden bedre at
kende. Og så kan du fortælle at du er vild med hende.
Held og lykke
Denise