Jeg elsker ham...
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Jeg har kommet sanmen med dén her dreng i et halvt år (jeg kalder ham J, hér inde). Han har betydet alt for mig siden vi begyndte at komme sammen d.4 oktober 2011. Han slog op i april 2012, og jeg var knust. Han skrev at han slog op på grund af at vi boede for langt fra hinanden (han bør på fyn, og jeg på lolland). Vi skulle være sammen her i sommerferien og da vi lå og puttede under dynen, "kom jeg til" at give ham handjob (selvom jeg ikke rigtigt tænkte over det, var bare rigtig tændt og jeg elskede ham). Da han var taget hjem skrev vi lidt over SMS og han skrev at han havde håbet på et blowjob (som jeg faktisk havde tænkt på at give ham) I går fandt jeg så ud af (via nettet) at handjob og blowjob er ulovligt når man er under 15. Jeg tænkte ikke rigtigt over det i starten for jeg elsker ham rigtig meget. Så blev jeg i tvivl om jeg så skulle lade være med at give ham blowjob. Mit spørgsmål er om jeg skal lade være med at gøre det, selvom jeg elsker ham mere end nogen anden og rigtig gerne vil dele det med ham. (Jeg ved ikke om denne oplysning kan hjælpe med svaret) jeg er meget udviklet og én ret klog pige (selvom jeg selvfølgelig har gjort dumme ting, og dét gør alle Jo på et tidspunkt i deres liv) Ps. Undskyld for dén lange besked. Men håber VIRKELIG at i kan hjælpe.

Svar:
Hej
Du skal slet ikke undskylde for den lange besked. Det er rigtig godt, at du skriver herind og jeg vil prøve på at besvare dit spørgsmål så godt jeg kan. Der er to ting i dit brev, som jeg gerne vil skrive til dig om. Det ene er dit forhold til J. og det andet det her med at have sex, når man er under 15 år.
Det lyder til at du er rigtig glad for J. Det er dejligt at have et menneske i sit liv, som betyder meget for en. Du skriver flere gange at du elsker ham højt og at du gerne vil dele det seksuelle med ham. Men du nævner ikke hvordan han har det med dig, tror du han har de samme følelser for dig, som du har for ham? For mig lyder det til at han sårede dig, da han slog op i april, så jeg synes du skal passe godt på dig selv. Når han siger til dig at han havde håbet på et blowjob, så synes jeg det lyder som om at han tænker mere på sex og sig selv, end på dig. Jeg synes ikke det er ok at han forlanger at du skal gøre noget seksuelt for ham, og jeg synes ikke det er ok at give handjob og blowjob når du kun er 12 år.
Det er meget naturligt i din alder, at man udforsker sin seksualitet og begynder at synes at drenge er interessante. Men jeg synes der er forskel fra at udforske sin egen seksualitet, til at gøre noget seksuelt med en dreng. Grunden til at det er blevet besluttet at det er ulovligt at have sex, ved for eksempel at give handjob og blowjob, er for at passe på dig. Når man er 12 år så er man ikke klar til at have sex. Det er fordi at kroppen endnu ikke er udviklet til det og stadig skal modnes. Men det er også fordi at man måske ikke er helt klar til det i forhold til sine følelser og tanker.
Når du skriver, at du har undersøgt om det er ulovligt på nettet, er der noget der siger mig at du måske selv er usikker på om du har det ok med det. Der er måske noget i dig der fortæller dig, at du ikke helt er klar til at give handjob endnu og måske ikke er sikker på ham. Mit råd til dig er derfor at vente med at give ham handjob og blowjob til, at du er helt sikker. Jeg tror du vil få en meget bedre oplevelse, hvis du venter til du er 15 år, fordi du så vil være mere klar til det både i kroppen og i forhold til følelserne.
Du skriver at du er udviklet og en klog pige. Det er jeg slet ikke i tvivl om at du er, ud fra det du skriver. Men selvom man nogle gange føler sig udviklet og moden, synes jeg faktisk at man er endnu mere moden og klog hvis man passer på sig selv og venter til man er helt klar.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Sommerhilsner fra Marianne